اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 49058
شنبه - 26 تیر 1400 - 13:27
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

۷۷ هزار نفر معلول در آذربایجان شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به جمعیت معلولان استان گفت: ۷۷ هزار و ۵۷۰ نفر معلول در آذربایجان شرقی تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند.

۷۷ هزار نفر معلول در آذربایجان شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرگل صحاف ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۱۸۰ نوع خدمت به مددجویان بهزیستی استان ارائه می‌کنیم که یکی از این خدمات پرداخت مستمری است.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ هزار و ۳۱۲ معلول در استان مستمری بگیر بهزیستی هستند، افزود: ۴۴ هزار و ۷۸۰ معلول نیز دارای پرونده اجتماعی هستند.

صحاف تعداد پرسنل این اداره کل در استان را ۷۹۴ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: ۸۴ هزار و ۲۵۴ نفر از خدمات بیمه مددجویان ما استفاده می‌کنند.

فعالیت ۲۴ خانه کودک و نوجوان و شیرخوارگاه در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از فعالیت ۲۴ خانه کودک و نوجوان و شیرخوارگاه در استان خبر داد و گفت: ۳۲۰ کودک در این مراکز نگه داری می‌شوند.

صحاف تعداد کودکان مستمری بگیر در کنار خانواده را یک هزار و ۶۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: ما علاوه بر توانمندسازی کودکان و نوجوانان توجه جدی به موضوع پرداخت سرمایه کار، کمک هزینه فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل و کمک هزینه آماده سازی شغلی داریم.

وی با بیان اینکه در سال سال گذشته ۴۶ فرزندخواندگی داشتیم، گفت: این کودکان کاملاً بی سرپرست بوده و حضانت به بهزیستی داده شده بود.

توجه جدی به آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار

صحاف تعداد زنان سرپرست خانوار مستمری بگیر را ۱۹ هزار و ۱۵۱ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد خانواده‌های چندقلو یک هزار و ۷۱۴ نفر بودند که تحت حمایت بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی به توجه جدی این اداره کل به آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: پرداخت سرمایه کار بلاعوض، پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن و پرداخت کمک هزینه سلامت جسمی از جمله خدمات ما به زنان سرپرست خانوار است.

وی مجموع مشارکت‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی را بیش از ۱,۲۹۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: وی در خصوص پویش‌های بهزیستی استان و مبالغ جمع آوری شده در آن ابراز داشت: در پویش عیدانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در پویش پازل همدلی ۱.۵ میلیارد تومان، در پویش ایران همدل ۱.۷ میلیارد تومان و در پویش رمضان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی جمع آوری شد.

منبع: ایرنا