به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر هنربر در خصوص مبارزه آفت زدگی جنگل های ارسباران (قره داغ)، از عدم تامین اعتبار مبارزه با آفات در جنگل های ارسباران انتقاد کرد و گفت: چند هفته پیش با امضای استاندار آذربایجان شرقی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور جهت تامین اعتبار مبارزه با آفات جنگل های ارسباران ارسال شده و معاون اول هم موضوع را به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی ارجاع داده است، اما تاکنون تامین اعتبار انجام نشده است.

وی افزود: تاکنون ریالی بودجه برای مبارزه با آفات جنگل های ارسباران تخصیص نیافته است، در حالی که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها مسئولیت مستقیم در صیانت از جنگل های ارسباران دارند.

هنربر ادامه داد: پیگیری های استان برای تخصیص منابع مورد نیاز برای مبارزه با آفات جنگل های ارسباران ادامه دارد و از دولت می خواهیم در این تسریع صورت گیرد.

وی از ورود دادستانی به این موضوع نیز خبر داد و گفت: دادستان تبریز دوبار در این مورد تشکیل جلسه داده است و قرار شده شرکت مس سونگون و منطقه آزاد ارس هم با توجه به قرارگیری در این منطقه و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی به روند مبارزه با آفات جنگل های ارسباران کمک کنند، اما متاسفانه تا کنون مس سونگون و منطقه آزاد هم به تعهدات خود عمل نکرده اند.

منبع: نصر نیوز