به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ساسان فرشی حق رو ظهر امروز یک شنبه در نشست خبری گفت: تمام پمپ بنزین‌های استان حداقل دو تا چهار بار در سال از نظر کمیت و مقدار بنزین تحویلی به مردم مورد ارزیابی و نمونه گیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین پمپ بنزین‌ها از نظر کیفیت بنزین ارائه شده نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، ادامه داد: گزارش کیفیت بنزین تحویلی به مردم توسط پمپ بنزین‌ها به صورت محرمانه به استاندار آذربایجان شرقی ارائه شده است.

نظارت مستمر از نانوایی‌های آذربایجان شرقی

فرشی حق رو با بیان اینکه در خصوص نانوایی‌ها و کیفیت آرد و نان نیز نظارت‌های مستمری انجام می‌دهیم، ادامه داد: کیفیت آرد تولیدی در استان استاندارد بوده و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی افزود: برخی از نانوایی‌ها که کیفیت پایین نان را دلیل غیراستاندارد بودن آرد عنوان می‌کنند صحیح نیست چراکه آرد استاندارد لازم را دارد و ما حتی از خمیر و نان تهیه شده در نانوایی‌ها نیز آزمایش و نمونه برداری می‌کنیم و در آزمایشگاه‌ها بررسی می‌شود.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: اگر مشکلی در نان وجود داشته باشد به نحوه پخت و قصور نانوا مربوط می‌شود. افزودنی‌های غیرمجاز در نانوایی‌ها نیز طی سه ماه اول امسال به صفر رسیده است.

ساز و کار ملی برای نظارت از طلافروشی‌ها وجود ندارد

وی از بازرسی مستمر از شهربازی‌های استان خبر داد و گفت: اگر دستگاهی در شهربازی مشکل داشته باشد به صورت فوری پلمب شده و تا برطرف نشدن مشکل اجازه استفاده از آن صادر نمی‌شود.

فرشی حق رو از بازرسی طلافروشی‌های استان خبر داد و گفت: ساز و کار ملی باید برای این موضوع تعریف شود چراکه در صورت برش طلا برای انجام آزمایش و نمونه برداری طلافروش‌ها متضرر می‌شوند و تکنولوژی برای آزمایش گرفتن بدون برش وجود ندارد. البته تاکنون مشکلی نیز در این خصوص مشاهده نشده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی افزود: کنترل وزن و حجم محصولات تولیدی بر عهده سازمان صمت بوده و ما به استاندارد تولیدات رسیدگی می‌کنیم.

فعالیت ۱۰۰ آزمایشگاه مورد تأیید سازمان ملی استاندارد در استان

وی در خصوص اخذ نشان حلال در واحدهای غذایی استان نیز گفت: اعطای نشان حلال در تهران متمرکز است و چهار واحد استان در تلاش هستند تا به زودی نشان حلال دریافت کنند، البته این موضوع اجباری نیست و به صورت اختیاری انجام می‌شود.

فروشی حق رو سپس در خصوص تعداد آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان ملی استاندارد گفت: ما در استان ۱۰۰ آزمایشگاه مورد تأیید سازمان ملی استاندارد داریم.

وی به برگزاری طرح انتخاب واحدهای نمونه کشوری نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته از ۲۰ واحد نمونه استاندارد کشوری شش واحد از استان آذربایجان شرقی بود که در کشور این موضوع بی سابقه بوده و تلاش می‌کنیم امسال نیز تعداد واحدهای نمونه کشوری را افزایش دهیم.

منبع: مهر