به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد حمزه‌زاده در دیدار با فرماندار شهرستان اهر از تدوین برنامه گردشگری برای کمپ گردشگری سد ستارخان شهرستان اهر خبر داد و گفت: قصد داریم تا کمپ گردشگری سد ستارخان را در قالب مرکز خدماتی عمومی راه‌اندازی کنیم و بر این اساس درخواست تبدیل کمپ گردشگری سد ستارخان به مکان اختصاصی یکی از شرکت‌های خصوصی را قبول نکردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی به آخرین وضعیت احداث هتل مهراصل در اهر اشاره کرد و افزود: با توجه به اجبار و الزام مسئولان شهرستانی به شرکت مهراصل برای احداث هتل در اهر، نقشه هتل برای اخذ مجوز به اداره‌کل میراث فرهنگی استان ارجاع شد ولی ظاهراً شرکت مهراصل علاقه‌ای به احداث هتل در اهر ندارد اما ما نیز پیگیر احداث این هتل در شهرستان اهر هستیم.

وی بابیان این‌که نقشه ارائه شده شرکت مهراصل برای هتل نقشه ضعیفی بود، ادامه داد: به مدیران شهرک مهراصل گفتیم با نقشه‌ای که برای هتل اهر داده‌اید نمی‌توان مجوز ۵ ستاره را صادر کرد چون نقشه ضعیف بود و نقشه هتل مهراصل که برای اهر داده بود ۷۰ مورد ایراد داشت و چون قول همکاری داده بودیم در عرض یک هفته ایرادات را احصاء و به مشاور طرح ارجاع دادیم ولی از آن روز هیچ یک به اداره‌کل میراث فرهنگی استان مراجعه نکرده‌اند.

حمزه‌زاده از آمادگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی برای همکاری در صدور مجوزهای احداث هتل مهراصل در اهر خبر داد، یادآور شد: ما طبق قولی که داده‌ایم عمل کردیم و تا آخر منتظریم تا شرکت مهراصل برای وعده احداث هتل در اهر عمل کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی بر لزوم احداث هتل استاندارد در اهر تأکید کرد و گفت: به مدیرعامل شرکت معدنی مهراصل گفتیم اگر می‌خواهید هتل ۵، ۴ و یا ۳ ستاره در اهر احداث کنید حتماً استانداردها را در نظر بگیرید، اما شرکت مهراصل به میراث فرهنگی نقشه مهمان‌سرا داده بود و حتی مشاور طرح نیز قبول کرده بود که نقشه ارائه شده برای احداث هتل نیست.

وی تصریح کرد: شرکت مهراصل هتل هرچند ستاره که می‌خواهد در اهر احداث کند و ما با آن مخالف نیستیم، اما معتقدیم طرح باید استاندارد باشد و در صورت برگزاری مراسمات استانی، کشوری و حتی بین‌المللی بتواند آبروی اهر را حفظ کند، این در حالی است که هتل ۳ ستاره هم اگر احداث کنند با گذر زمان می‌توان آن را توسعه و ارتقاء داد.

حمزه‌زاده بر ضرورت تکمیل مجتمع بین‌راهی سه‌راهی روستای وردین تأکید و خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی استان برای ایجاد زیرساخت‌های رفاهی در سه‌راهی روستای وردین در طرحی مشارکت داشته و برای تکمیل آن نیازمند همکاری مسئولان شهرستانی هستیم.