اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 49153
دوشنبه - 28 تیر 1400 - 18:21
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان:

عشایر غیرمجاز منطقه حفاظت شده دیزمار به دادگاه معرفی می شوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان از تشکیل پرونده قضایی برای عشایری که دام های خود به صورت غیرمجاز در منطقه حفاظت شده «دیزمار» مستقر کرده اند، خبر داد.

عشایر غیرمجاز منطقه حفاظت شده دیزمار به دادگاه معرفی می شوند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میر علی سید قمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به قوانین حوزه محیط زیست ادامه داد: بر اساس بند «د» ماده ۱۰ قانون شکار و صید، ماده ۱۶ قانون حفاظت خاک و ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ، ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، ممنوع و جرم است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان گفت: دامداران تعلیف غیرمجاز یقین بدانند در صورت مشاهده از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست بدون هیچ اغماضی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد  و در این راستا پرونده ۱۴ نفر از عشایر غیر مجاز جدیدا پس از تکمیل به مراجع قضایی ارجاع شده است.

منطقه حفاظت شده «دیزمار»، منطقه ای کوهستانی و جنگلی است که در حوزه استحفاظی شهرستان های خدافرین، ورزقان و جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع: ایرنا