اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 49221
سه شنبه - 29 تیر 1400 - 19:58
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی:

ثبت ۴۴ درصد صلح و سازش در دادگستری آذربایجان ‌شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه توسعه فرهنگ صلح و سازش با ثبت ۴۴ درصد صلح و سازش در دادگستری استان رتبه پنج کشوی را به خود اختصاص داده است.

ثبت ۴۴ درصد صلح و سازش در دادگستری آذربایجان ‌شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل‌اللهی در اولین نشست ستاد استانی صبر (صلح، بخشایش و رضایت) در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: به منظور توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه، آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های بزرگی بوده اما به دلیل ضابطه‌مند نبودن بهره‌مندی از ظرفیت واقعی این بخش به صورت مطلوب محقق نشده است.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال.جاری، با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه توسعه فرهنگ صلح و سازش با ثبت ۴۴ درصد صلح و سازش در دادگستری استان، آذربایجان‌شرقی رتبه پنج کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: این موضوع نشان‌دهنده این است که در صورت برنامه‌ریزی دقیق این اتفاق خواهد افتاد و مردم نیز برای توسعه این امر کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت سازمان‌های مرتبط در این خصوص بهره‌مند شد، ادامه داد: یکی از سازمان‌هایی که ظرفیت بزرگی برای توسعه فرهنگ صلح و سازش محسوب می‌شود سازمان تبلیغات اسلامی است، چرا که به لحاظ حیطه فعالیتی گسترده در جامعه و حضور در بین مردم به‌خصوص بخش هیات‌های حسینی، می‌توان در رابطه با نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده کرد.

منبع: فارس