به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین بلوکی گفت: این تعداد تردد از ۸۴ دستگاه ترددشمار آنلاین در راه‌های مختلف استان به دست آمده است و تعداد آن‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از کل تردد ثبت شده ۱۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۶ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است و مسیر‌های رفت و برگشت تبریز – ایلخچی با بیش از ۱۱ میلیون و ۴۱۸ هزار مورد، بیشترین میزان تردد را به خود اختصاص داده است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مسیر‌های تبریز – صوفیان با بیش از هفت میلیون و ۷۷ هزار، ایلخچی- آذرشهر با بیش از چهار میلیون و ۴۰۶ هزار و مسیر بناب – مراغه با یک میلیون و ۹۰۲ هزار تردد، پرترددترین محور‌های استان بود.

بلوکی با بیان اینکه مسیر‌های ملکان – بناب، خواجه تبریز و میاندوآب – ملکان از دیگر مسیر‌های پرتردد این بازه زمانی بود، ادامه داد: طی سه ماه اول سال جاری دستگاه ترددشمار در مسیر تبریز – سهند به صورت رفت و برگشت نصب و راه‌اندازی شد و با نصب آن تعداد دستگاه‌های ترددشمار آنلاین در سطح استان به ۸۴ دستگاه رسید.

آذربایجان‌شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما