به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، طبق آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، تا تاریخ ۲۵ تیر امسال، مجموع ذخیره آب در سدهای کشور به ۲۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب رسید که نسبت به زمان مشابه پارسال، ۲۹ درصد کاهش داشته است.

این میزان که حدود ۴۹ درصد پرشدگی و ۵۱ درصد ظرفیت خالی مخازن سدهای کشور را نشان می‌دهد، در زمان مشابه پارسال ۳۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بود.

از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ تیر امسال، در مجموع ۲۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای کشور شده، در حالی که در مدت مشابه سال آبی گذشته میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

در حالی شاهد کاهش ۴۷ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور نسبت به سال آبی گذشته هستیم که خروجی آب از سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ تیر امسال، ۲۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون مترمکعب بوده و کاهشی ۳۵ درصدی نسبت به خروجی ۴۵ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعبی آب از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی قبل دارد.

در واقع میزان خروجی آب از سدهای کشور در ۱۰ ماه گذشته از سال آبی جاری، ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ورودی آب به مخازن سدها بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما