به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش با اشاره به این‌که سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری اهر به خاطر پاره‌ای از مسائل، عاید کتابخانه‌های اهر نمی‌شود، گفت: فقط علاقه‌مندیم تا سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را از درآمد شهرداری اهر فقط نقد پیگیری کنیم، در حالی که برای بهره‌مندی کتابخانه‌ها می‌توانیم از ظرفیت‌ها نیز بهره‌مند شویم.

وی با انتقاد از این‌که امور کتابخانه‌ای دچار روزمرگی شده است، یادآور شد: به جای پیگیری سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری اهر آن هم به صورت نقد؛ به عنوان مثال شهرداری اهر را ملزم به آسفالت‌ریزی و بهسازی محوطه کتابخانه‌ها نماییم.

خدابخش اضافه کرد: سرانه زیربنایی کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان اهر نسبت به هر هزار نفر جمعیت ۱۴.۴۲ مترمربع بوده که در بین شهرستان‌های محروم از توسعه فضای کتابخانه‌ای در رتبه ۷ استانی قرار دارد و نیاز به احداث سومین کتابخانه عمومی را دارد.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر این‌که تا چه حدی توانسته‌ایم از فضاهای موجود کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: همچنین درصدد تأمین خودرو برای راه‌اندازی کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهر هستیم.