به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در جلسه کمیته بررسی مشکلات بیماران خاص با اشاره به این‌که تأمین دارو عمده‌ترین مشکل بیماران خاص است، اظهار داشت: بیماران خاص کلیوی برای تأمین دارو مجبور به مراجعه به داروخانه‌های مرکز استان هستند و این مهم مشکلات عدیده‌ای را برای آنها به وجود می‌آورد.

فرماندار شهرستان اهر افزود: ۲۲۰ بیمار کلیوی تحت حمایت انجمن حمایت از بیماران کلیوی منطقه ارسباران بوده که از این تعداد ۶۹ بیمار پیوند کلیوی در شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، ورزقان، هوراند و هریس هستند.
وی بر لزوم تسهیل در دسترسی بیماران خاص و کلیوی به داروهای مورد نیاز تأکید کرد و گفت: طبق هماهنگی بین شبکه بهداشت و درمان و انجمن از بیماران کلیوی و در راستای کاهش مراجعه بیماران خاص؛ داروهای بیماران کلیوی در داروخانه‌های منتخب عرضه خواهد شد و تا تحقق این وعده پیگیر موضوع خواهیم بود.
خدابخش بابیان این‌که بر خود وظیفه می‌دانیم تا مشکلات بیماران خاص مرتفع نماییم، یادآور شد: بیماران کلیوی علاوه بر دارو؛ در انجام آزمایشات نیز مشکلاتی دارند که ناچاراً باید به مرکز استان مراجعه کنند از این‌رو برای تأمین آزمایشگاه چه از طریق بخش خصوصی و یا در صورت امکان دولتی این مشکل را بتوانیم حل کنیم.
فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر این‌که حمایت از بیماران خاص که حامی و اقوامی ندارند باید از آن‌ها حمایت کنیم، یادآور شد: بیمارانی که بی‌کس بوده و توان تأمین هزینه‌های درمانی را ندارند را باید تحت هر شرایطی آن‌ها را تنها نگذاریم.