به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ محمد اسکویی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: این طرح ها حوزه های عمرانی، کشاورزی و اشتغالزایی را شامل می شود که توسط جهادگران بسیجی آذربایجان شرقی  در مناطق روستایی و محروم مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از مجموع طرح های یاد شده تعداد ۱۶ طرح به حوزه های مختلف عمرانی اختصاص دارد، اظهار کرد: ۶ طرح نیز مربوط به حوزه اشتغال و کارآفرینی در روستاها است.

وی با بیان اینکه اولویت هدف گذاری قرارگاه آبادانی و پیشرفت آذربایجان شرقی در روستاهای مناطق محروم توجه به آب شرب و آب کشاورزی است، گفت: ۱۰ طرح از ۱۶ طرح حوزه عمرانی مربوط به روستاهای شهرستان کلیبر بوده که بیشتر آن ها خط انتقال آب شرب، ساخت مخزن و مرمت مخرن آب‌ است.

اسکندری ادامه داد: افتتاح مسجد در روستای زاویه، مخزن آب شرب پلی اتیلن با حجم ۲۰ متر مکعب در روستای زاویه، توجه ده، آغویه و حیران کلیبر، خط انتقال آب شرب با لوله پلی اتیلن به طول ۷۰۰ کیلومتر در روستای زاویه، به طول ۱۶۰۰ متر در روستای لنه ده، به طول ۳۵۰۰ کلیومتر در روستای آغویه و به طول ۲۲۰۰ کیلومتر در روستای حیران کلیبر و مرمت و بازسازی مخزن آب بتنی ۱۶۰ متر مکعبی در روستای نوجه ده از جمله طرح های افتتاحی کلیبر است.

وی اضافه کرد: مخزن آب شرب پلی اتیلن با حجم ۵۰ متر مکعب، خط انتقال آب شرب به طول ۱۵۰ کیلومتر و راه بین مزارع در روستای ماوی شهرستان میانه، خط انتقال آب کشاورزی با لوله پلی اتیلن بین یک کیلومتر در روستای نگارستان شهرستان ورزقان و مخزن آب شرب با حجم ۱۰ متر مکعب و ایسگاه پمپاژ و خط انتقال آب با لوله پلی اتیلن به طول ۴۰۰متر در روستای خویسروق شهرستان هوراند شش طرح دیگر می باشد.

اسکندری  با اشاره به طرح های محرومیت زدایی در حوزه اشتغال، راه اندازی و آغاز به کار نخستین واحد فرآوری تخصصی زغال اخته، توت و انجیر شمال‌ غرب کشور در شهرستان کلیبر را  از مهم ترین این طرح ها نام برد.

وی کشت و پرورش گیاهان دارویی در روستای پیغام شهرستان کلیبر، افتتاح زنبورستان در روستای آغبراز شهرستان هوراند، بهره برداری از اصلاح نژاد بز شیری در روستای آبگرم شهرستان چاراویماق و افتتاح کارگاه خیاطی و تولید لباس کودک در روستای قره بلاغ شهرستان میانه را از دیگر طرح های حوزه اشتغال برشمرد که به بهره برداری می رسند.

وی حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را رویکرد اصلی و مهم این مجموعه بیان کرد و افزود: بر همین مبنا مجمع جهادی آذربایجان شرقی با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد اجرایی به طور مرتب و منظم با هدف مانع زدایی و هموارسازی مسیر فعالیت های بسیج سازندگی تشکیل می شود.

اسکندری اولویت طرح های کمی و کیفی، معرفی محصولات شهرستان های مختلف، حرکت شتابان در اعطای تسهیلات ویژه اشتغال و کارگاه های کوچک، ایجاد قرارگاه های مانع زدایی در تولید و ایجاد کارگروه های تخصصی در بخش کشاورزی و صنعت را از جمله رویکردهای سند ۱۰ ساله بسیج سازندگی بیان کرد.

منبع: ایرنا