به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ایرج شهین باهر گفت: پیش از این با پیگیری های شهرداری تبریز لایحه ای در زمینه پیوستن تبریز به شبکه شهرهای جهانی خلاق مورد تصویب کمیسیون فرهنگی و نهایتاً شورای اسلامی شهر قرار گرفت و به دنبال آن کارشناسان یونسکو در تهران در شهرداری تبریز حضور یافتند و در خصوص تکمیل فرم‌های مربوط بر اساس ظرفیت های فرهنگی و تاریخی این شهر در حوزه ادبیات اقدامات لازم و تخصصی انجام شد.

وی ادامه داد: به دنبال ارسال مدارک مربوط، ایمیلی دریافت کردیم که بر اساس آن، مدارک شهر تبریز در چارچوب فراخوان سال ۲۰۲۱ برای ارسال درخواست عضویت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو در حوزه ادبیات اعلام وصول و تایید شد.

شهردار تبریز با بیان اینکه نتیجه نهایی بررسی پرونده تبریز برای عضویت در شبکه شهرهای خلاق ادبیات آبان ماه اعلام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن انتخاب تبریز به عنوان شهر خلاق در زمینه ادبیات شاهد آثار ملموس این اتفاق خوب و مهم در حوزه های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تبریز خاستگاه مکاتب برجسته هنری و ادبی است و شعر و ادب و هنر آذربایجان در طول تاریخ توسعه یافته به نحوی که این شهر در هزار سال گذشته محل نشست و برخاست فضلا،‌ شعرا و ادبای بسیاری از جمله صائب تبریزی، شمس تبریزی، ملا محمد فضولی، محمد حسین شهریار، پروین اعتصامی و همام تبریزی و … بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما