اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 49497
سه شنبه - 5 مرداد 1400 - 18:43
در دیدار منتخبان شورای اسلامی شهر با فرماندار اهر مطرح شد:

سخنان صریح فرماندار اهر خطاب به منتخبان شورای اسلامی شهر/ در انتخاب شهردار معامله نکنید/ برای جلب رضایت حامیان خود وعده ‌های غیر قابل عمل ندهید

منتخبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر با فرماندار و معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار دیدار و در خصوص مسائل شهری و شهرداری اهر گفت‌و‌گو کردند.

سخنان صریح فرماندار اهر خطاب به منتخبان شورای اسلامی شهر/ در انتخاب شهردار معامله نکنید/ برای جلب رضایت حامیان خود وعده ‌های غیر قابل عمل ندهید

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش در دیدار با منتخبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به این‌که متأسفانه شورای اسلامی شهر بیشتر شبیه شورای شهرداری است، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر وامدار مسئولان نیستند بلکه وامدار مردم هستند لذا باید هم و غم منتخبان شورای اسلامی شهر اهر خدمات‌رسانی به شهروندان باشد.
فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: مجموعه هیأت اجرایی و فرمانداری اهر وظیفه برگزاری انتخابات و اجرای قوانین را بر عهده داشتند، همان‌طور که ثابت کردیم با هیچ کسی عهد و پیمان نبسته‌ایم در ایام تبلیغات چون به قانون تبلیغات تمکین نشده بود اقدام به امحای بنرهای تبلیغاتی کردیم که بنرهای شما منتخبان نیز وجود داشت.
وی افزود: شما واژه منتخب را یدک می‌کشید باید به گونه‌ای رفتار کنید تا شأن و منزلت منتخب مردم خدشه‌دار نشود.
خدابخش با اشاره به شکایات و اعتراضات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به خرید و فروش رأی گفت: در مورد شما منتخبان موضوع خرید و فروش رأی را سایر نامزدها مطرح می‌کنند، اگر از شما منتخبان رأی خریداری کرده‌اید قطعاً در ادامه به مجموعه شورا و شهرداری به عنوان طعمه خواهید دید، البته اکثر نامزدها همدیگر را متهم به خرید و فروش رأی می‌کردند.
فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: بنده به عنوان فرماندار و هیأت اجرایی اگر مرتکب تخلف و جانبداری شده باشیم که قطعاً همه نامزدها تفاوتی برای ما نداشت، شاید بتوانیم مردم را فریب داده باشیم اما یقیناً در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو هستیم.
وی بابیان این‌که تک‌تک اعمال و رفتار حتی جانبداری و تخلف شوراها در مصوبات پنهان نمی‌شود و همواره رفتار و اعمال شما منتخبان زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی و مردم خواهید بود، گفت: خواهشمندم اگر به مسائل امور شهری اشرافیت نداشتید اصلاً اظهارنظر نکنید و حتماً در جمع‌تان سخنگو داشته باشید چراکه قرار نیست همه اعضاء اظهارنظر کرده و گزارش دهند.
خدابخش تأکید کرد: توصیه می‌کنم برای جلب رضایت حامیان و شهروندانی که به شما رأی داده‌اند وعده‌هایی ندهید که عملی نشود، اگر اشرافیت به مسائل ندارید بهتر است سخن نگویید چون مردم تک‌تک اظهارنظر و رفتار شما را زیر نظر دارند و با اظهارات بدون اطلاعات می‌تواند به تنزل جایگاه شورای اسلامی شهر منجر شود.
فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر تعامل اعضای شورای اسلامی شهر با مسئولان شهرستانی گفت: نه خود را بالاتر از همه ببینید و نه خود را کم ارزش بشمارید، بهانه‌تراشی نکنید و از هرگونه عجله برای اینکه خود را نشان دهید پرهیز کنید؛ اگر علاقه‌مندید پروژه‌های عمرانی اجرا کنید تعدد پروژه مهم نیست مهم کیفیت پروژه است تا بتواند در زندگی مردم اهر تأثیرگذار باشد.
وی با ذکر این‌که طبق قانون ماهانه حداکثر ۲ جلسه عادی می‌توانید داشته باشید، گفت: سعی نکنید تبدیل به ماشین امضای مصوبات شوید، چون می‌دانیم هیچ یک از شما منتخبان تجربه شورایی ندارید برای پیش‌برد مسائل شهری و مردم خود را ملزم به همکاری می‌دانم.
خدابخش با اشاره به حساسیت انتخاب شهردار بیان کرد: در انتخاب شهردار وامدار من فرماندار نیستید بلکه وامدار شهروندانی هستید که به شما رأی داده‌اند اگر غیر از این باشد محکوم به شکست هستید و جایگاه‌تان در پیشگاه مردم از بین خواهد رفت و از طرفی اجازه ندهید برای‌تان تاریخ مصرف تعیین کنند.
فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: می‌توانید با اتحاد توان شهردار منتخب‌تان را ۸ برابر کنید تا به شهروندان خدمات‌رسانی کند و هم می‌توانید شهردار را ضربه فنی کنید که چرا به خواسته‌تان عمل نکرد، مجدداً به صراحت اعلام می‌کنم شهرداری اهر طعمه نیست تا منافع شخصی را تأمین کند و سعی کنید کمتر حرف بزنید و بیشتر بر روی تحقق مطالبات مردم متمرکز شوید.

وی با تأکید بر این‌که روزهای خوش شما منتخبان شورای اسلامی شهر اهر از روز قبول مسئولیت به اتمام می‌رسد، گفت: شهرداری اهر حدود ۳۶ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهی دارد، هرچند برای تسهیل امور خدمات‌رسانی به شهروندان کمک حال خواهیم بود اما تصمیم‌گیرنده برای حل چالش‌های شهرداری و شهر اهر شما خواهید بود.
خدابخش افزود: فروش زمین به منزله شهرفروشی نیست این سخنان برازنده اعضای منتخب شورای شهر نیست، ذات شهرداری داشتن بدهکار بودن است اگر قبول مسئولیت کرده‌اید باید ضعف‌ها و قوت‌های شهرداری را بپذیرد؛ شهردار انتخاب نکنید تا بعد از آن بر علیه شهردار منتخب‌تان شوید.
فرماندار شهرستان اهر، اصلی‌ترین دلیل شکست شورای اسلامی شهر را تیم بندی و اختلافات عنوان کرد و گفت: اولین اختلافات از انتخاب شهردار بروز می‌کند، شهرداری انتخاب کنید که به مسائل شهری اشرافیت داشته باشید و با کت و شلوار اتو کشیده گول نخورید، چراکه اگر شهردار منتخب اشرافیتی به امور نداشته باشد هزینه انتخاب اشتباه را مردم پرداخت خواهند کرد.
وی بیان داشت: اگر روزی شهردار منتخب خلاف خواسته‌تان عمل کرد جلسات شبانه برای سرکوب شهردار برگزار نکنید، حتی اگر به خواسته شما عمل نکنید شهردار را ذبح نکنید بلکه حمایت کنید تا به شهروندان اهری خدمتگزاری کند و شما منتخبان نیز به من فرماندار وابسته نشوید که شکست خواهید خورد.
خدابخش با اشاره به این‌که در انتخاب شهردار از معاملات پشت‌پرده پرهیز کنید و شهردار تحمیلی را قبول نکنید که ضربه آن را مردم خواهند خورد، یادآور شد: اگر از شهردار منتخب پول، زمین، حق جلسه و … می‌خواهید در اول راه بخواهید، نه اینکه بعداً چون به خواسته‌های شخصی تَن نداده او را بدنام کنید، اگر روحیه خدمات‌رسانی صادقانه به مردم را دارید بنده شما را همراهی می‌کنم و اگر غیر از این باشد من فرماندار از همکاری معذور خواهم بود.
فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: چون بنده از مجموعه شهرداری اهر حمایت می‌کنم تا بتواند با حل مشکلات در خدمت مردم باشد، عده‌ای می‌گویند فرماندار اهر آپارتمان رشوه گرفته است، اما فکر نکرده‌اند این تهمت‌ها کارساز نیست چون اگر قرار بود به منافع شخصی‌ام فکر کنم بهتر می‌دانستم چه کنم و شما منتخبان از تهمت‌ها و افتراها دلسرد نشوید بلکه با قوت در خدمت شهروندان اهری باشید.
وی اظهار کرد: نمی‌دانم قصد دارید چه کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنید، اما به صراحت اعلام می‌کنم هر کسی را برای شهرداری برگزیدید من خدمت به مردم را می‌خواهم و اگر بنابر سفارشات شهردار انتخاب کردید تمامی عواقب، کم‌کاری‌ها، خوب و بد بر عهده شما خواهد بود و مطمئن باشید عقب‌ماندگی‌ها را یک‌شبه نمی‌توانید جبران کنید.
خدابخش با تأکید بر این‌که تفکر تأمین منافع فردی را در ابتدای راه ذبح کنید، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال منافع فردی باشید از مسیر خدمتگزاری منحرف خواهید و از دامن‌زدن به حواشی به شدت پرهیز کنید.
فرماندار شهرستان اهر از ارتقای جایگاه شهرداری اهر به جایگاه ۹ خبر داد، افزود: عایدات شهرداری اهر از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، از این محل می‌توانید برای پرداخت بدهی شهرداری اهر استفاده کنید.
در این دیدار منتخبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر با گلایه از بدهی‌های شهرداری اهر تأکید کردند: از فرماندار درخواست می‌کنیم تا شورای دوره ششم شهر را در مدیریت تنها نگذارند و تا عبور شهرداری و شورای شهر اهر از چالش‌ها حمایت کنید، چراکه پرداخت بدهی شهرداری اهر به تأمین اجتماعی از جمله چالش‌های پیش‌روی شورای دوره ششم شهر اهر است.