اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 49524
چهارشنبه - 6 مرداد 1400 - 12:21

۶۴۳ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت ‌دیده آذربایجان ‌شرقی پرداخت شد

معاون بیمه‌ای بانک کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال زراعی گذشته ۶۴۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان، دامداران و بهره‌برداران خسارت دیده در استان پرداخت شد.

۶۴۳ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت ‌دیده آذربایجان ‌شرقی پرداخت شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی حاج ملاعلی تبریزی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این میزان غرامت به بیش از ۸۰ هزار نفر از خسارت دیدگان در بخش محصولات باغی، زراعی و دام و طیور  پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری نیز نزدیک به ۲۵ میلیون قطعه طیور، ۲۳۰ هزار راس دام سبک و سنگین در آذربایجان شرقی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

حاج ملاعلی تبریزی افزود: در طی این مدت ۲۱۰ هزار هکتار از راضی زراعی و ۲۱هزار هکتار باغات در استان آذربایجان شرقی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ۷۷ هزار بیمه نامه به تفکیک آبزیان، تنه درختان، دام، طیور، محصولات باغی و زراعی  توسط ۱۶شرکت بیمه گذاری وابسته به صندوق بیمه کشاورزی استان صادر شده است.

معاون بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ارزیابی و برآورد خسارت های ناشی از خشکسالی و حوادث غیر مترقبه در سال جاری در مناطق مختلف استان روبه اتمام بوده و از پایان شهریور به تدریج در وجه خسارت دیدگان پرداخت می شود.

منبع: ایرنا