اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 49554
چهارشنبه - 6 مرداد 1400 - 19:11
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

۹.۹ میلیارد تومان پرونده تخلف فروش سیمان در آذربایجان شرقی تشکیل شد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۹.۹ میلیارد تومان پرونده تخلف فروش سیمان در آذربایجان شرقی تشکیل شد.

۹.۹ میلیارد تومان پرونده تخلف فروش سیمان در آذربایجان شرقی تشکیل شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یوسف پایدار روز چهارشنبه پس از بازدید میدانی از فعالان این بخش با حضور مدیران کل بازرسی استان آذربایجان شرقی و رییس منطقه پنج سازمان بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی در گفت و گویی اعلام کرد: در چهار ماهه نخست امسال یکهزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای فروش و توزیع سیمان انجام شده و ۱۹۶ فقره پرونده به ارزش حدود ۹.۹ میلیارد تومان تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است. در این بازدید برای سه واحد متخلف دیگر پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

وی افزود: تاکنون ۵۴۰ واحد از فعالان این بخش در سامانه جامع انبار و ۲۰۰ واحد نیز در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند.

پایدار گفت: برای تعامل هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی و نظارتی استان در خصوص تداوم روند تأمین ، توزیع و نظارت بر اقلام اساسی بویژه سیمان بازدید میدانی از فعالین این بخش با حضور مدیران کل بازرسی استان آذربایجان شرقی و رییس منطقه ۵ سازمان بازرسی کل کشور، تعزیرات حکومتی و معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت انجام شد.

وی با تأکید بر تداوم اقدامات نظارتی و پایش واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان به صورت میدانی و سیستمی، یادآور شد: به منظور تعامل هرچه بهتر و هم افزایی دستگاههای اجرایی و نظارتی در تأمین مایحتاج عمومی شهروندان و همچنین نظارت بر روند عرضه در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، تمهیدات لازم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل های ابلاغی ثبت اطلاعات خرید و فروش سیمان در سامانه جامع تجارت الزامی است، ادامه داد: عدم ثبت آمار ورودی و خروجی سیمان توسط واحدهای تولیدی و توزیعی ، تخلف بوده و به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب و با متخلفین بدون کوچکترین اغماض برخورد خواهد شد.

در جریان بازدید میدانی از عرضه کنندگان سیمان که مدیران کل بازرسی، تعزیرات حکومتی، معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان ، نمایندگان اتحادیه و پلیس امنیت استان حضور داشتند.

امروز همچنین کارشناسان اداره بازرسی کل و صمت آذربایجان شرقی از انبارها و مراکز توزیع اقلام اساسی نظیر مواد غذایی و اقلام بهداشتی و سلامت محور بازدید کردند.

منبع: ایرنا