اخبار استان آذربایجان شرقی » فرهنگی
کد خبر : 49586
شنبه - 9 مرداد 1400 - 12:59
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی:

طرح تابستانه کتاب در آذربایجان ‌شرقی آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی از آغاز طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی‌های عضو خبر داد و گفت: این طرح تا پانزدهم مردادماه جاری ادامه دارد.

طرح تابستانه کتاب در آذربایجان ‌شرقی آغاز شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدقاسم ناظمی روز شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: این  دوره از طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان تابستانه کتاب ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح علاقه‌مندان می توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری می کنند.

ناظمی خاطرنشان کرد: در این دوره سقف خرید برای علاقه مندان از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب را در انس بیشتر اقشار مختلف مردم با کتاب و ترغیب و تشویق برای مطالعه دارای اهمیت برشمرد.

ناظمی، مهم ترین هدف اجرای طرح های فصلی فروش کتاب را افزایش مصرف کالاهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: این طرح به عنوان یک پدیده‌ فرهنگی، تولیدات عرصه‌ی کتاب را در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد و این امر به خودی خود باعث ارتقای شاخص مطالعه می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب در سال جاری اعلام کرد: در این دوره ۳۹ کتابفروشی از تبریز و ۲۰ کتابفروشی از شهرستانهای ملکان، عجب شیر، مراغه، بناب، چاراویماق، هشترود، اسکو، شبستر، میانه، مرند و بستان آباد مشارکت کردند و کتابفروشی های شهر کتاب تبریز، شایسته، توحید، بانک کتاب تبریز، حامد و  پاتوق کتاب به ترتیب بیشترین فروش را داشته اند.

در طول مدت برگزاری طرح بهارانه کتاب سال جاری در آذربایجان شرقی ۲۰ هزار و ۷۵۵ نسخه  کتاب به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۱۱ میلیون و ۹۰ هزار ریال فروخته شد که در نوع خود نسبت به طرح‌های فصلی گذشته بی سابقه است.

هفت درصد از کل کتابفروشی های کشور در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ نیز پنج درصد فروش کل کشور به این استان اختصاص یافته بود.

منبع: ایرنا