به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدقاسم ناظمی روز شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: این  دوره از طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان تابستانه کتاب ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح علاقه‌مندان می توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری می کنند.

ناظمی خاطرنشان کرد: در این دوره سقف خرید برای علاقه مندان از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب را در انس بیشتر اقشار مختلف مردم با کتاب و ترغیب و تشویق برای مطالعه دارای اهمیت برشمرد.

ناظمی، مهم ترین هدف اجرای طرح های فصلی فروش کتاب را افزایش مصرف کالاهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: این طرح به عنوان یک پدیده‌ فرهنگی، تولیدات عرصه‌ی کتاب را در دسترس علاقمندان قرار می‌دهد و این امر به خودی خود باعث ارتقای شاخص مطالعه می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب در سال جاری اعلام کرد: در این دوره ۳۹ کتابفروشی از تبریز و ۲۰ کتابفروشی از شهرستانهای ملکان، عجب شیر، مراغه، بناب، چاراویماق، هشترود، اسکو، شبستر، میانه، مرند و بستان آباد مشارکت کردند و کتابفروشی های شهر کتاب تبریز، شایسته، توحید، بانک کتاب تبریز، حامد و  پاتوق کتاب به ترتیب بیشترین فروش را داشته اند.

در طول مدت برگزاری طرح بهارانه کتاب سال جاری در آذربایجان شرقی ۲۰ هزار و ۷۵۵ نسخه  کتاب به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۱۱ میلیون و ۹۰ هزار ریال فروخته شد که در نوع خود نسبت به طرح‌های فصلی گذشته بی سابقه است.

هفت درصد از کل کتابفروشی های کشور در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ نیز پنج درصد فروش کل کشور به این استان اختصاص یافته بود.

منبع: ایرنا