به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا پورمحمدی در نشستی با تعدادی از اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۱۰ شهرستان استان در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا هستند، اظهار داشت: برای بهبود وضعیت و کنترل شیوع بیماری، همراهی و همکاری همه بخش‌ها ضروری است و همه باید کمک کنیم تا به‌زودی از این وضعیت خارج شویم.

 وی، تصویب شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای برگزاری آئین‌های عزاداری ماه محرم را یکی از اقدامات مهم ستاد ملی کرونا عنوان کرد و گفت: با مدیریت این مراسم در سال گذشته، مراسم ماه محرم در فضاهای باز بدون مشکل خاصی برگزار شد و امیدواریم امسال هم با همراهی مردم و هیأت‌های مذهبی، شاهد مشکل خاصی نباشیم.

 پورمحمدی افزود: مقرر شده است، فرمانداران استان در نشستی با مسوولان هیأت‌های مذهبی و بازاریان، نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسم ماه محرم را بررسی و در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

 وی همچنین نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی دستگاه‌های مسوول را خواستار شد و متذکر شد: مهم‌ترین موضوع در این زمینه، اقناع و جلب همکاری و همراهی مردم است.

 استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: همه ما وامدار مکتب اهل بیت و نهضت سیدالشهدا (ع) هستیم؛ اما در عین حال سلامت مردم هم مهم‌ترین دغدغه ماست و همه تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیریم.

منبع: فارس