به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر هنربر روز شنبه در گفت و گویی از نهادهای مسئول و مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا با توجه احتمال تشدید بارش های موسمی و به تبع آن سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و وقوع آذرخش در ارتفاعات، اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از وقوع هر گونه خسارت احتمالی مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: عدم تردد در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و تحکیم سازه‌های موقت و سست از دیگر توصیه های مهم است که باید مردم به آنها توجه کنند.

وی افزود: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک، شکستن درختان، احتمال آسیب به سازه‌های سست از خطراتی است که در روزهای آینده آذربایجان شرقی را تهدید می کند.

هنربر تاکید کرد: شهروندان با توجه به تداوم رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید و بارش تگرگ از ترددهای غیرضروری خودداری و از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها نیز امتناع کرده و از کوهنوردی نیز خودداری کنند.

بنابر اعلام هواشناسی آذربایجان شرقی، از بعد از ظهر امروز شنبه رگبار و رعد و برق در استان شروع می شود و به وزش باد نسبتا شدید همراه با بارش تگرگ استان را فرا می گیرد و این پدیده تا روز سه شنبه ادامه می یابد.

منبع: ایرنا