به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یوسف پایدار با اشاره به انجام ۲۲۹ مورد بازرسی گفت: عرضه خارج از شبکه، اخفاء و امتناع از عرضه، تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق و احتکار بیشترین موارد تخلفاتی بودند.

وی گفت: رصد و پایش میدانی و سیستمی انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و میزان ورودی و خروجی کالا به انبار‌ها از طریق سامانه‌های جامع انبار و تجارت با جدیت دنبال می‌شود.

پایدار افزود: با ۴۲۰ واحد در انتظار تائید برای تعیین تکلیف انبار تماس حاصل شده است و آرد، جو، ذرت، سویا، روغن، سیمان، شکر، کنجاله سویا، لاستیک، مرغ، مواد اولیه پتروشیمی و مواد ضد عفونی کننده از جمله کالا‌های مکشوفه خارج از ضوابط عرضه طی این مدت در آن واحدها بودند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی برای فروشندگان مصالح ساختمانی از تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در زمینه فروش سیمان در چهار ماه گذشته در استان خبر داد و افزود: تا پایان تیرماه امسال، یک هزار و ۶۹ مورد بازرسی از واحد‌های فروش و توزیع سیمان انجام شده و ۱۸۵ فقره پرونده به ارزش تقریبی هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۴۰ واحد از فعالان این بخش در سامانه جامع انبار و ۲۰۰ واحد نیز در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند.

پایدار ادامه داد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ثبت اطلاعات خرید و فروش سیمان در سامانه جامع تجارت الزامی است و ثبت نکردن آمار ورودی و خروجی سیمان توسط واحد‌های تولیدی و توزیعی، تخلف است و به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب و با متخلفان بدون کوچکترین اغماض برخورد خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان همچنین بر لزوم تداوم برگزاری گشت‌های مشترک با همکاری سایر دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: در تیرماه جاری ۹۳۶ گشت مشترک برگزار و ۱۳۲ پرونده تخلفاتی به ارزش ۴۶۵ میلیون ریال تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما