اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 49612
شنبه - 9 مرداد 1400 - 19:30
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی:

تخلف ۱۰۹۰ میلیارد ریالی انبارهای کالا در آذربایجان شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی از تشکیل ۵۴ پرونده تخلفاتی به ارزش یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال برای مراکز نگهداری کالا در استان خبر داد.

تخلف ۱۰۹۰ میلیارد ریالی انبارهای کالا در آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یوسف پایدار با اشاره به انجام ۲۲۹ مورد بازرسی گفت: عرضه خارج از شبکه، اخفاء و امتناع از عرضه، تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق و احتکار بیشترین موارد تخلفاتی بودند.

وی گفت: رصد و پایش میدانی و سیستمی انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و میزان ورودی و خروجی کالا به انبار‌ها از طریق سامانه‌های جامع انبار و تجارت با جدیت دنبال می‌شود.

پایدار افزود: با ۴۲۰ واحد در انتظار تائید برای تعیین تکلیف انبار تماس حاصل شده است و آرد، جو، ذرت، سویا، روغن، سیمان، شکر، کنجاله سویا، لاستیک، مرغ، مواد اولیه پتروشیمی و مواد ضد عفونی کننده از جمله کالا‌های مکشوفه خارج از ضوابط عرضه طی این مدت در آن واحدها بودند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی برای فروشندگان مصالح ساختمانی از تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در زمینه فروش سیمان در چهار ماه گذشته در استان خبر داد و افزود: تا پایان تیرماه امسال، یک هزار و ۶۹ مورد بازرسی از واحد‌های فروش و توزیع سیمان انجام شده و ۱۸۵ فقره پرونده به ارزش تقریبی هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۴۰ واحد از فعالان این بخش در سامانه جامع انبار و ۲۰۰ واحد نیز در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند.

پایدار ادامه داد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ثبت اطلاعات خرید و فروش سیمان در سامانه جامع تجارت الزامی است و ثبت نکردن آمار ورودی و خروجی سیمان توسط واحد‌های تولیدی و توزیعی، تخلف است و به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب و با متخلفان بدون کوچکترین اغماض برخورد خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان همچنین بر لزوم تداوم برگزاری گشت‌های مشترک با همکاری سایر دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: در تیرماه جاری ۹۳۶ گشت مشترک برگزار و ۱۳۲ پرونده تخلفاتی به ارزش ۴۶۵ میلیون ریال تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما