به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد موقری در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات، ابلاغ آنی تخلّف را به راننده متخلّف با ارسال پیامک مهم و با هدف پیشگیری از تخلّفات رانندگی برشمرد و افزود: نهاد‌های مسئول و به ویژه راهنمایی و رانندگی باید در این زمینه دقت عمل بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات آذربایجان شرقی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با میانگین کشوری، بر لزوم کاهش و پیشگیری از تصادفات از طریق فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ رانندگی، آموزش‌های قبل از اخذ گواهینامه، ایجاد زیرساخت‌های داخل و برون شهری و رفع نقاط حادثه خیز، تأمین روشنایی کافی معابر، جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز در خیابان‌ها و معاینه فنی خودرو‌ها تاکید کرد.

موقری وجود سد معبر در پیاده رو‌ها با مصالح ساختمانی و خودرو‌های پارک شده را در بروز تصادفات و نیز مزاحمت برای مردم به خصوص در تبریز را چالش برانگیز دانست و نظارت شهرداری بر کارگاه‌های ساختمانی و جریمه رانندگانی که خودرو‌های خود را در پیاده رو‌ها پارک می‌کنند خواستار شد.

وی ادامه داد: در این رابطه آموزش رانندگان متخلّف و گذراندن دوره سلامت با هدف عدم تکرار تخلّف بسیار مهم است و باید توسط راهنمایی و رانندگی با جدیت و حساسیت بیشتر دنبال شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۰ نفر در تصادفات رانندگی در تبریز فوت کرده اند که ۲۱ نفر از آن‌ها عابران پیاده بوده اند.

سرهنگ یونس منفرد اظهار کرد: عدم توجه به جلو، تجاوز و انحراف به چپ و تخطّی از سرعت مطمئنه از جمله علل تصادفات در جاده‌های استان است.

به گفته وی جاده تبریز _ آذرشهر با تعداد ۲۸ نفر فوتی و اتوبان شهید کسایی تبریز با ۳۳ نفر فوتی در سال گذشته از جمله محور‌ها و مسیر‌های پرخطر از لحاظ وقوع تصادفات رانندگی در استان هستند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما