به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در این اطلاعیه آمده است: امروزه با گسترش ویروس کرونا و تمایل افراد برای دوره‌های آنلاین و حضور بیشتر افراد در فضای مجازی، کلاهبرداری اینترنتی و حجم جرایم و سوءاستفاده‌های اینترنتی افزایش قابل توجهی دارد.

در این اطلاعیه آورده شده است: با فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، خانواده‌ها برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود در اینترنت به جستجو می‌پردازند و کلاهبرداران نیز از این فرصت سوءاستفاده کرده و با طراحی آگهی‌های اغوا کننده و ساختن صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با موضوع ارائه خدمات مرتبط با اوقات فراغت نوجوانان اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند.

در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه بسیاری از شهروندان از طریق سایت‌های آگهی یا شبکه های اجتماعی مبالغی بابت ثبت نام کلاس تابستانی یا دوره‌های آموزشی برای این کلاهبرداران پرداخت کرده‌اند اما بعد از واریز وجه خبری از ارائه خدمات یا شخص آگهی دهنده پیدا نکرده اند.

روابط عمومی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در این اطلاعیه اعلام کرده است: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که بدون مجوز فعالیت در سایت های واسطه گر یا شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف اقدام به دریافت وجه از شهروندان می کنند کلاهبرداری بوده و شهروندان باید صرفا از طریق موسسات دارای مجوز درخواست خدمات کنند لذا حساسیت لازم باید به خرج داده شود.

منبع: ایرنا