اخبار استان آذربایجان شرقی » فرهنگی
کد خبر : 49654
یکشنبه - 10 مرداد 1400 - 17:57
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

نرخ باسوادی آذربایجان شرقی کمتر از میانگین کشوری است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از فاصله دو درصدی میزان باسوادی استان با میانگین کشوری خبر داد.

نرخ باسوادی آذربایجان شرقی کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسفندیار صادقی امروز در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در ارتباط با عملکرد نهضت سوادآموزی استان در سال های گذشته  اظهار داشت: با سوادی استان در بازه سنی ۱۰-۴۹ ساله طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ ، ۹۴.۳ درصد بود که در حال حاضر به ۹۶.۴ درصد رسیده است و فاصله دو درصدی با میانگین کشوری وجود دارد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و تمهیداتی که پیش بینی شده است امیدواریم در سال جاری به میانگین کشوری برسیم.

صادقی گفت: برای تحقق این مهم ، از سال قبل اقدامات مشارکتی را در دستور کار قرارداده‌ایم تا از پتانسیل دیگر دستگاه ها و ارگان ها نیز بهره مند شویم که نتیجه آن کسب رتبه اول جذب کشور بود که در سال گذشته توسط استان آذربایجان شرقی کسب شد.

وی خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی به تنهایی توان ریشه کنی بی سوادی را ندارد و در این زمینه لازم است ضمن حمایت و مشارکت دستگاه های دولتی و غیردولتی و همچنین آحاد مردم، پوشش تحصیلی نیز ارتقا یابد و هیچ فرزندی از حضور در کلاس های درس به هیچ دلیلی محروم نشود.

معاون سوادآموزی استان با دعوت از بی سوادان و کم سوادان برای شرکت در کلاس های سوادآموزی، یادآور شد: رشد درصد با سوادی باعث ارتقای سطح فرهنگی جامعه بوده و رابطه مستقیم با کاهش بزه در اجتماع دارد.

منبع: فارس