به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسفندیار صادقی امروز در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در ارتباط با عملکرد نهضت سوادآموزی استان در سال های گذشته  اظهار داشت: با سوادی استان در بازه سنی ۱۰-۴۹ ساله طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ ، ۹۴.۳ درصد بود که در حال حاضر به ۹۶.۴ درصد رسیده است و فاصله دو درصدی با میانگین کشوری وجود دارد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و تمهیداتی که پیش بینی شده است امیدواریم در سال جاری به میانگین کشوری برسیم.

صادقی گفت: برای تحقق این مهم ، از سال قبل اقدامات مشارکتی را در دستور کار قرارداده‌ایم تا از پتانسیل دیگر دستگاه ها و ارگان ها نیز بهره مند شویم که نتیجه آن کسب رتبه اول جذب کشور بود که در سال گذشته توسط استان آذربایجان شرقی کسب شد.

وی خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی به تنهایی توان ریشه کنی بی سوادی را ندارد و در این زمینه لازم است ضمن حمایت و مشارکت دستگاه های دولتی و غیردولتی و همچنین آحاد مردم، پوشش تحصیلی نیز ارتقا یابد و هیچ فرزندی از حضور در کلاس های درس به هیچ دلیلی محروم نشود.

معاون سوادآموزی استان با دعوت از بی سوادان و کم سوادان برای شرکت در کلاس های سوادآموزی، یادآور شد: رشد درصد با سوادی باعث ارتقای سطح فرهنگی جامعه بوده و رابطه مستقیم با کاهش بزه در اجتماع دارد.

منبع: فارس