به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی روز یک شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها اظهار داشت: امروز سه مرکز درمانی استان در عجب‌شیر، ملکان و هشترود به مرکزیت شهرستان عجب‌شیر با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

سیداسماعیل مقدس‌پور افزود: هریک از این مراکز درمانی دارای سه هزار مترمربع مساحت و ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربناست و برای هرکدام از آنها نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ هزینه شده و ۲ میلیارد تومان هم هزینه تجهیزاتی این مراکز بوده است.

وی ارزش فعلی این مراکز را بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، معادل ۵۳ درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و ارایه خدمات مطلوب به افراد زیرپوشش و تسهیل دسترسی آنان به خدمات درمانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همزمان با بهره‌برداری از این درمانگاه‌های تامین اجتماعی، طرح افزایش ظرفیت تخت‌های «آی سی یو» بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز نیز با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی این درمانگاه‌ها را در هشتادوهشتمین و آخرین برنامه افتتاح طرح‌ها با عنوان «دولت تدبیر و امید برای جهش تولید» به بهره‌برداری رساند.

هریک از درمانگاه‌های تامین اجتماعی دارای بخش‌های مختلفی چون ویزیت پزشک عمومی، داروخانه، وزیت مامایی و واحد پرستاری است و به زودی خدمات دندانپزشکی و آزمایشگاهی نیز در آنها راه‌اندازی می‌شود.

احداث درمانگاه‌های تامین اجتماعی در این شهرستان از مطالبه‌های به حق افراد زیرپوشش به شمار می‌رود و برخی از این درمانگاه‌ها همچون درمانگاه تامین اجتماعی هشترود علاوه بر خود شهرستان به ساکنان شهرستان‌های اطراف نیز خدمات ارایه می‌کند.

منبع: ایرنا