اخبار استان آذربایجان شرقی » حوادث
کد خبر : 49680
دوشنبه - 11 مرداد 1400 - 11:43
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

خسارت سیل به ۵ شهرستان آذربایجان شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از خسارت سیل به ۵ شهرستان آذربایجان شرقی خبر داد.

خسارت سیل به ۵ شهرستان آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر هنربر  با بیان اینکه بارندگی در شهرستان‌های مراغه، میانه، سراب، شبستر و تبریز خساراتی داشته است، گفت: بروز این وضعیت قابل پیش بینی بود و در روز‌های گذشته از طریق رسانه‌ها به شهروندان و نهاد‌های مسئل هشدار داده شده بود و وضعیت استان از نظر وقوع حوادث غیرمترقبه از دیروز تا نارنجی و تا سه شنبه پیش رو زرد است.

وی اضافه کرد: بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی که از دیروز آغاز شده است، موجب مسدود شدن تونل سرچم ـ اردبیل در حوزه استحفاظی به دلیل ریزش کوه شد.

هنربر گفت: جاده قدیم میانه ـ زنجان نیز به دلیل ریزش کوه بسته شده بود که با تلاش نیرو‌های راهداری باز شد و درشهرستان میانه شماری از منازل مسکونی و مغازه‌ها دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یادآوری کرد: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب، در روستا‌های ورزقان، ورنکش، کلهر، ینگجه، تیرآباد، یالقوز آغاج، شیخ احمدلو، قریب دوست و کوه سالار سفلی شهرستان میانه نیز آبگرفتگی منازل مسکونی، معابر و راه‌های روستایی، شکستن تیر‌های برق و خسارت به ادوات کشاورزی از قبیل تراکتور و تعدادی خودرو و موتور سیکلت روی داد.

وی گفت: در شهرستان مراغه، بالاست سد علویان به طرف روستای یای شهری، سیل جاری شد و به بخشی از زمین‌های کشاورزی و راه‌های روستایی خسارت زد؛ همچنین در روستای آرگون شاه وردی کندی بخش خداجوی شهرستان مراغه، سیل جاری شد و به بخشی از اراضی کشاورزی و راه‌های روستایی آسیب وارد کرد.

وی افزود: در روستای یای شهری شهرستان مراغه، یک شهروند به دلیل گرفتاری در سیل، پس از نجات و انتقال به بیمارستان بر اثر شوک ناشی از این حادثه، دچار سکته شد و فوت کرد.

هنربر اضافه کرد: در شهرستان سراب در روستای اسب فروشان نیز سیل جاری و موجب آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر شده است و راه‌های روستایی و اراضی کشاورزی خسارت دیده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: در کلان شهر تبریز نیز تعدادی از زیرگذر‌ها از جمله مقابل هتل مرمر و میدان فهمیده و ستارخان به دلیل آبگرفتگی، مسدود شد.

وی اضافه کرد: در بخش خسروشهر شهرستان تبریز نیز در روستا‌های لاریجان، اسفهلان و قره تپه، تعدادی از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی هستند و یک دستگاه پراید آسیب دید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: در شهر‌های شبستر و کوزه کنان نیز آبگرفتگی معابر عمومی و تعداد از مغازه‌ها رخ داده است.

کارشناسان هواشناسی، هوای استان را در ساعات آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با رگبار پراکنده باران پیش بینی کرده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما