به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در دیدار با مدیران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: این شورا نقش هماهنگی و راهبردی در برگزاری مناسبت های مختلف دارد.
وی با اشاره به اینکه در تمامی سازمان ها بخش فرهنگی وجود دارد، افزود: شورای هماهنگی نقش بسیار مهمی در سیاستگذاری برنامه های فرهنگی دارد و باید بخش های فرهنگی سازمان ها و ادارات را به سمت و سوی برنامه های تعریف شده در شورا هدایت شوند.
پورمحمدی گفت: در بحث مباحث فرهنگی و تبلیغاتی ضعف نظری و تئوریک داریم که امیدواریم با ایجاد هیات اندیشه ورزی و تشکیل کارگروه تولید محتوا در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان این ضعف برطرف شود.
وی با بیان اینکه شرایط فیزیکی و پیرامون تغییر کرده است، اضافه کرد: باید نگرش ها نیز تغییر کند در زمان کنونی تبلیغات به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده و ضروری است محتوای غنی برای جذب مخاطب در این فضا ایجاد شود.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید سلیقه مخاطب در تبلیغات مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت محتوای اشتباه  مخاطب را پس می زند.
وی با اشاره به هجمه های دشمنان نظام، گفت: کار تبلیغات اسلامی در مقابل هجمه وسیعی که در حال بمباران کردن است، بسیار سخت و دشوار است و نیازمند همت جمعی برای خنثی کردن تبلیغات منفی دشمنان است.
پورمحمدی با تاکید بر اینکه ضروری است در برابر هجمه رسانه های بیگانه محتوای تبیلغی غنی و تاثیر گذار تهیه شود، ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دست تنها نمی تواند در برابر این هجمه ها کار کند و ضروری است تمامی سازمان ها برای اجرای برنامه های فرهنگی غنی با توجه به شرایط روز جامعه همکاری کنند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: این شورا در سال ۵۹ با تایید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و تا به امروز به حیات طیبه خود ادامه داده و منشا آثار بی بدیل بوده است.
حجت الاسلام مکائیل اسکندری افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی این سال ها و از بدو تاسیس تاکنون در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی سکاندار مراسمات بوده و کارنامه ای درخشان  و قابل قبول از حود بر جای گذاشته است.
وی برگزاری مراسم های مربوط به مناسبت های مختلف از جمله ۱۲ فروردین، ۱۴ و ۱۵ خرداد، ۷ تیر، ۸ شهریور، ۱۷ شهریور، ولادت حضرت فاطمه (س) و هفته زن، ۱۳ آبان، عید سعید فطر، نیمه شعبان، ۹ دی و دهه فجر انقلاب اسلامی  را جزو وظایف مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طی سال بیان کرد.
حجت الاسلام اسکندری همچنین از تاسیس هیات اندیشه ورزان در ۱۰ استان کشورخبر داد و گفت: این هیات در آذربایجان شرقی نیز تشکیل یافته که طی آن از استادان دانشگاه و حوزه برای کنکاش و بررسی مسئولیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهره خواهیم گرفت.
وی اظهار کرد: بر اساس سیاست گذاری و برنامه ریزی های انجام شده در شورای های استانی، کارگروه تولید محتوا برای مناسبت های ملی و مذهبی با پیوست فرهنگی در آذربایجان شرقی ایجاد شده که مسئولیت آن بر عهده جهاد دانشگاهی استان می باشد.

منبع: ایرنا