به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری که صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲ مرداد) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان کشوری و لشکری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبری انقلاب این بود که دست ایشان را می بوسیدم لکن با شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

وی افزود: بر خداوند متعال شاکرم و سر بر آستان ربوبی می ستایم و شکر نعمت‌های بیشمارش به ویژه نعمت اعتماد مردم و نعمت رهبری را به جا می آورم. خورشید تابناک مردم‌سالاری دینی بیش از ۴۰ سال پیش در این سرزمین با هدایت امام بزرگوار و عظیم الشان‌مان و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه شناس طلوع کرد و مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد.

رئیس‌جمور تاکید کرد: در این مدل حکمرانی نو امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه این مدل به عالم عرضه شد تا همگان پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را بدانند و بدانند که دین می تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت کرده و تمام شئون زندگی انسان را اداره کند و در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت استقلال در کنار آزادی در هم آمیخت.

رئیسی اظهار داشت: دولتمردان و مسوولان مردم عزیز در این ۴۰ سال بسیار تلاش کردند در جهت تحقق مردم سالاری در این ۴۰ ساله گام برداشتند، آنجا که به رهنموندهای رهبری توجه شد، حوزه پیشرفت ارتقا بود و آنجا که بی‌توجهی و کم توجهی به رهنمودهای رهبری و سیاست‌های نظام و اقتضای آنجا حوزه مشکلات و گله‌مندی بود، به‌جاست نسبت به خدماتی که در این ۴۰ ساله انجام شده و کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند صمیمانه سپاسگذاری کنم.

وی با تاکید بر این که  انتخابات ۲۸ خرداد جلوه‌ای از مردمسالاری دینی بود گفت: در این انتخابات مردم علیرغم همه دشمنی‌های دشمنان و شرایط بهداشتی و وضعیت کرونایی و مشکلاتی که بود، حضوری باشکوه داشتند و حماسه ای بزرگ خلق کردند؛ حماسه ای که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.

رئیسی با بیان این که در حماسه ۲۸ خرداد همه مردم نقش داشتند،‌گفت: باید از همه اقشار ملت و گویش‌ها و مذاهب و به ویژه از فرهیختگان و همه رهبر معظم انقلاب و کسانی که مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند تقدیر و تشکر کرد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تحول خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و فقر و تبعیض بود. پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. پیام توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداری و پاسداشت از خون مطهر شهیدان و وصای ارزشمند آنها بود.

وی با بیان اینکه پیام ۲۸ خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود، ادامه داد: اینها پیام‌هایی بود که مردم با رای خود از دولت برخاسته از مردم خواستند. از دولت جدید می‌خواهند که عدالت را تحقق بخشد.با فساد مبارزه کند و به روابط ناسالم اداری، رانت خواری و هرگونه ضد ارزشی که هیچ گونه تناسبی با اساس انقلاب و ارزش های این کشور ندارد، پایان دهد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در یک کلمه و جمله باید بگویم پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تغییر وضع موجود بود و از دولت خواستند شرایط و وضعیت اقتصادی و تورم بیش از ۴۴درصد و  رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی را پایان دهد.

منبع: تسنیم