اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 49746
سه شنبه - 12 مرداد 1400 - 19:24
دادستان مرکز استان آذربایجان ‌شرقی:

صیانت از حقوق عامه اولویت اصلی دستگاه قضا

دادستان مرکز استان آذربایجان ‌شرقی، گفت: مطالبه‌گری در راستای صیانت از حقوق عامه به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضاست.

صیانت از حقوق عامه اولویت اصلی دستگاه قضا

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بابک محبوب علیلو در نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان آذربایجان‌شرقی با موضوع بررسی کاهش نزولات آسمانی و تاثیرات آن بر منابع آبی و وضعیت چاه‌ها و وضعیت بحرانی آب در استان، اظهار داشت: مطالبه‌گری در راستای صیانت از حقوق عامه به ‌عنوان یکی از برنامه های اصلی دستگاه قضاست.

وی با  تاکید بر لزوم انجام وظایف ذاتی سازمان‌ها در راستای حفظ و صیانت از حقوق عامه، افزود: تکالیف، رسالت و ماموریت هر دستگاه در راستای صیانت از حقوق عامه باید اولویت‌بندی شده و نسبت به وظایف سازمانی هر ارگان؛ مطالبه‌گری از آن انجام شود.

دادستان مرکز استان آذربایجان.شرقی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه خدمات شهری، اضافه کرد: برای رفع مشکلات موجود باید از ظرفیت این کارگروه استفاده و مطالبه‌گری‌های لازم به عمل آید.

وی یادآور شد: سهل‌انگاری در انجام وظایف سازمانی از سوی دستگاه‌های اجرایی، آسیب‌های جدی به سرمایه‌های اجتماعی و ملی خواهد رساند.

محبوب علیلو با نظر به وجود نگرانی در حوزه آب کشاورزی، ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای استان و سازمان جهادکشاورزی استان، با انجام بررسی‌های لازم، راهکارهای موثر و کارآمد برای برون‌رفت از مشکل موجود ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات موجود در ارگان‌ها و سازمان‌ها، نسبت به بازگشایی بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در نقاط حادثه‌خیز اقدام کند.

دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی متذکر شد: لازم است، شرکت آب منطقه‌ای استان نسبت به تکمیل و بهره‌برداری مجتمع آبرسانی شهید لشگری آبش احمد شهرستان کلیبر، مجتمع آزادگان، و ارس که منبع تامین آب روستاهای تحت پوشش می‌باشد، اهتمام ورزد.

منبع: فارس