به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بابک محبوب علیلو در نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان آذربایجان‌شرقی با موضوع بررسی کاهش نزولات آسمانی و تاثیرات آن بر منابع آبی و وضعیت چاه‌ها و وضعیت بحرانی آب در استان، اظهار داشت: مطالبه‌گری در راستای صیانت از حقوق عامه به ‌عنوان یکی از برنامه های اصلی دستگاه قضاست.

وی با  تاکید بر لزوم انجام وظایف ذاتی سازمان‌ها در راستای حفظ و صیانت از حقوق عامه، افزود: تکالیف، رسالت و ماموریت هر دستگاه در راستای صیانت از حقوق عامه باید اولویت‌بندی شده و نسبت به وظایف سازمانی هر ارگان؛ مطالبه‌گری از آن انجام شود.

دادستان مرکز استان آذربایجان.شرقی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه خدمات شهری، اضافه کرد: برای رفع مشکلات موجود باید از ظرفیت این کارگروه استفاده و مطالبه‌گری‌های لازم به عمل آید.

وی یادآور شد: سهل‌انگاری در انجام وظایف سازمانی از سوی دستگاه‌های اجرایی، آسیب‌های جدی به سرمایه‌های اجتماعی و ملی خواهد رساند.

محبوب علیلو با نظر به وجود نگرانی در حوزه آب کشاورزی، ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای استان و سازمان جهادکشاورزی استان، با انجام بررسی‌های لازم، راهکارهای موثر و کارآمد برای برون‌رفت از مشکل موجود ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات موجود در ارگان‌ها و سازمان‌ها، نسبت به بازگشایی بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در نقاط حادثه‌خیز اقدام کند.

دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی متذکر شد: لازم است، شرکت آب منطقه‌ای استان نسبت به تکمیل و بهره‌برداری مجتمع آبرسانی شهید لشگری آبش احمد شهرستان کلیبر، مجتمع آزادگان، و ارس که منبع تامین آب روستاهای تحت پوشش می‌باشد، اهتمام ورزد.

منبع: فارس