به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بدر شکوهی روز چهارشنبه در جلسه کمیته نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا با موضوع شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری ایام ماه محرم، اظهار داشت: برگزاری مراسم و مجالس عزاداری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در طول زمان برگزاری مراسم، تا سقف دو ساعت و در فضای باز بلامانع است.

وی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش و سازمان تربیت بدنی همکاری لازم را با هیأت‌های دارای مجوز برای در اختیار گذاشتن فضاهای روباز و سالن‌ها جهت برگزاری مراسم و سیاه‌پوش کردن محیط پیرامونی داشته باشند.

شکوهی با اشاره به همکاری هیأت‌های عزاداری از بدو شیوع کرونا تا به امروز با ستاد مقابله با کرونا، گفت: جامعه مذهبی و متدین، مراسم‌ها را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می کنند و این مهم را سال گذشته در ایام محرم ثابت کردند بطوریکه تحسین مقام معظم رهبری و تمامی کارشناسان بهداشتی را برانگیختند.

وی اظهار داشت: دلدادگان حسینی همان‌گونه که به برگزاری مراسم‌های عزاداری علاقه دارند به همان نسبت به حفظ سلامتی خود و دیگران نیز اهمیت می‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه پخش نذورات صرفاً باید به صورت بیرون‌بر و بسته‌بندی صورت گیرد، گفت: سلامتی مردم عزادار و دلداده امام حسین (ع) برای همه‌کسانی که در این جمع حضور دارند مسئله مهم و باارزشی است.

وی ادامه داد: هیأت‌های مذهبی نشان دادند هر جا که به آن‌ها اعتماد شود، قوانین دقیق و صحیح به آنان ارائه و مقدمات آن به‌موقع فراهم شود، در اجرای این قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی پیشتاز هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شد تا بعداز مراسم عزاداری محرم شاهد افزایش ابتلا به کرونا نباشیم.

حجت‌الاسلام حسن شعبانی افزد: امسال نیز جلسات مختلف با هیات های مذهبی جهت توجیه، اطلاع‌رسانی و آموزش هیأت‌های حسینی برگزار شده است.

وی ادامه داد:  در تمامی هیأت های حسینی باید ماسک برای ارائه به افرادی که فاقد ماسک هستند وجود داشته باشد و تاکید شده مراسم در فضای باز برگزار شود.

شعبانی افزود: سال گذشته دسته‌های عزاداری حسینی در داخل بازار تبریز همکاری خوبی با این سازمان داشتند و طبق دستورالعمل های ستاد کرونا از برگزاری مراسم در بازار خودداری کردند.

وی اظهار داشت: با توجه به ضوابط ارائه شده، بازار تبریز دارای شرایط لازم برای برگزاری مراسم عزاداری است و امسال دسته‌روی با رعایت فاصله اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.