به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صولت همت‌جو جوبند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهر اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده شهروند اهری هستم و زادگاهم شهرستان اهر است و به دلیل اینکه بر مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه اهر و هریس به‌خوبی آشنایی دارم به همین دلیل تصمیم گرفتم تا در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم از این حوزه انتخابیه حضور یابم و تا جایی که می‌توانم به منطقه خدمت کنم.

وی با اشاره به اینکه با تکلیفی که بر دوشم قرار گرفته و به اصرار دوستان و آشنایان و همشهریان در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم ثبت‌نام کرده‌ام، افزود: هدف از شرکت در انتخابات خدمت گزاری برای مردم بوده و در صورتی که بتوانم به مجلس راه یابم قطعاً با همکاری و مشارکت مردم توسعه منطقه را از خود به یادگار خواهیم گذاشت.

کاندیدای اصولگرای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس حوزه اهر و هریس با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم خدماتی که در شان و منزلت منطقه ما است در منطقه وجود داشته باشد گفت: مردم شهرستان‌های اهر و هریس واقعاً از نظر فرهنگی بی‌نظیر بوده به‌طوری که دقت خاصی در کتاب‌خوانی و مطالعه به‌ویژه در سطح مطبوعات دارند و از این لحاظ زبانزد عام و خاص هستند به‌طوری که وجود بسیاری از نخبگان اهری در اقصی نقاط کشور مبین این امر است.

همت‌جو در مورد برنامه‌های خود در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرستان‌های اهر و هریس دارای شهرهای و روستاهای بسیار از نظر جمعیت و وسعت هستند و برنامه‌ریزی در این مورد مستلزم دقت و مطالعه فراوان است.

وی ادامه داد: ما ابتدا با نیازسنجی و شناخت نیازهای واقعی منطقه به هدف‌گذاری به‌صورت هدفمند پرداختیم. چراکه این مناطق دارای توانمندی‌های بسیاری در زمینه کشاورزی، دامداری، معدن و مسئله مهم دیگر گردشگری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کاندیدای اصولگرای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس حوزه اهر و هریس با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به منطقه عنوان داشت: پس از زلزله دل‌خراش سال ۹۱ در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان، سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده ارسباران مرهمی بر دل‌های زخم‌خورده مردم رنجور این شهرستان‌ بود و باعث شناخته شدن این مناطق شد وظیفه ما نیز این است که این شناخت و برجستگی‌های موجود در این مناطق را بالاتر برده و برای پیشرفت و تعالی آن نهایت تلاش خود را به کار ببندیم.

همت‌جو تأکید کرد: رسانه‌ها و مطبوعات برای شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ارسباران و بالأخص اهر و هریس نقش بسزایی را می‌توانند ایفاء کنند درحالی‌که شهرستان‌های یاد شده از نظر کشاورزی جزو قطب کشاورزی استان محسوب می‌شوند و از طرفی با وجود توسعه باغات در این مناطق بایستی برای فروش و بازاریابی محصولات کشاورزی و باغی توجه و دقت فراوان با انجام مطالعات دقیق داشت.

وی با ذکر اینکه وظیفه مجلس و دولت بایستی حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و رفع موانع پیش رو و حمایت آنان بوده باشد، گفت: سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف منطقه را دارند باید با همدلی و همکاری مسئولان مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های آنان علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی در تولید نیز تأثیرگذار بوده و اشتغال‌زایی برای جوانان را به ارمغان آورد.

نامزد اصولگرای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس با تأکید بر اینکه یکی دیگر از پتانسیل‌های شهرستان‌های اهر و هریس دام‌پروری بوده و ایجاد صنایع جنبی آن در منطقه ضروری است، بیان داشت: با وجود اینکه شهرستان اهر نه‌تنها در آذربایجان شرقی بلکه در شمالغرب کشور بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش دام است، این منطقه نمی‌تواند از این ظرفیت خود جهت اشتغال‌زایی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به‌خوبی استفاده کند در حالی که با مدیریتی صحیح می‌توان این ظرفیت را فعال و کمک گسترده‌ای به اقتصاد نمود.

همت‌جو تأکید کرد: ما از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد کارخانجات تولید لبنیات در شهرستان‌های اهر و هریس و منطقه ارسباران استقبال می‌کنیم و معتقدیم این کار بدون ایجاد بستری مناسب برای این عزیزان در جهت تولید محصولات و فراهم نمودن شرایط لازم میسر نمی‌شود.

وی بابیان اینکه بازگرداندن نخبگان و افراد دارای استعداد که بنا به دلایلی از منطقه مهاجرت کرده‌اند از دیگر برنامه‌های ما است، گفت: اغلب مدیران سطح بالای کشوری و نخبگانی که در سطوح کلان و میانی بدنه تصمیم‌گیری کشور فعالیت می‌کنند اکثراً از ارسباران هستند و با توانمندی‌های خود می‌توانند با سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر در آبادانی زادگاه خود نقش عمده‌ای داشته باشند که تلاش ما استفاده از ظرفیت‌های فکری، سرمایه‌ای، تجربیات و … آن‌ها خواهد بود.

نامزد اصولگرای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس با اشاره به اینکه شهرستان‌های اهر و هریس از مناطق معادن غنی مس، طلا و … کشور محسوب می‌شود، گفت: تحریم‌هایی از سوی دشمنان بر علیه ایران اعمال شده و منطقه ما نیز از آن‌ها بی‌نصیب نمانده و بر اثر تحریم‌های ظالمانه فروش نفت ایران در بازارهای جهانی بسیار کاهش‌یافته و موجب ضرر و زیان فراوان شد و اکنون نیز این امر در زمینه اقتصادی اجازه نمی‌دهد از برخی داشته‌هایمان بهره‌مند شویم و با توجه به این موضوع اکنون زمان آن است که برای توسعه معادن منطقه و کشور برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

همت‌جو اضافه کرد: توسعه معادن از دیگر برنامه‌هاست که می‌توان با جلب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه‌گذار تحرکی جدی در این خصوص انجام داد تا زمینه اشتغال صدها و یا هزاران نفر از جوانان بیکار را فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در سی و نهمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داریم و پاسداری از خون شهدا جزو ارزش‌های اساسی ما تلقی می‌شود، بیان کرد: همه بایستی در دفاع از ارزش‌ها در خطوط مقدم باشیم و حتماً هم لازم نیست اغراق کنیم و با توجه به اینکه مردم به خصوصیات و خط و مشی نامزدهای انتخاباتی آشنایی دارند، بنده یک اصولگرا هستم و طبق این گفتمان که درواقع برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی و به بیان عام‌تر نشأت‌گرفته از گفتمان اسلام‌گرایی است را مبنای امور خود قرار داده‌ام.

کاندیدای اصولگرای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس حوزه اهر و هریس بابیان اینکه جمنا و یا جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بین مردم ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: پایه و اساس تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که با رویکردی جدید شکل‌گرفته نشات گرفته از اسلام و ارزش‌های انقلابی بوده و هدف اصلی آن با توجه به مردمی بودن، برنامه‌ریزی دقیق و گره‌گشایی از مشکلات مردم است.