به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی مهدی‌زاده در تشریح آخرین وضعیت اطفای حریق جنگل‌های ارسباران – کیارق و بابایلو گفت: با گسترش آتش‌سوزی در منطقه‌ی بابایلو و قاسم‌کندی، بالگرد ۳ سورت اطفای حریق هوایی انجام داد و هر سه سورت در محل‌هایی که آتش وجود نداشت خالی شد.

وی افزود: بالگرد اطفای حریق به نقاطی که برای تخلیه آب تعیین شده بود توجهی نکرد و در واقع سرمایه و منابعی که به خاطر آن منت سر کلیبری‌ها گذاشته بودند هدر رفت. علی‌رغم منت‌کشی و خواهش برای اطفای هوایی حریق؛ هیچ تأثیری در کنترل و مهار آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران نداشت و جالب است که بالگرد هرجایی که دلخواه خود بود آب بسکت را تخلیه می‌کرد.

مهدی زاده ابراز داشت: احتمالاً هدف‌شان از خطا در تخلیه آب بسکت بالگرد این بود که از فردا اطفای هوایی حریق را مطالبه نکنیم، چون که بالگرد هنوز نمی‌داند آب را باید نقاط تعیین شده خالی کند. فعلاً آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران در مناطق بابایلو و قاسم‌کندی کنترل شده است، اگر امشب وزش باد از جهت مخالف باشد احتمال جان گرفتن آتش در مناطق جنگلی ارسباران وجود دارد.

وی ابراز داشت: آتش‌سوزی در منطقه‌ی کیارق نیز مهار شده؛ ولی اگر در نقطه‌ای لکه‌گیری کامل نگرفته باشد شعله‌ور شدن آتش دوباره مناطق جنگلی را تهدید می‌کند. در مجموع با همت نیروهای مردمی و امدادی؛ اطفای حریق در مناطق بابایلو و کیارق مساعد است امیدوارم شرایط جوی منجر به آتش‌سوزی مجدد نشود چراکه زحمات و ایثارگری‌های چندین روزه مدافعان مردمی طبیعت و نیروهای امدادی به هدر می‌رود.

مهدی زاده افزود: در عملیات اطفای حریق جنگل‌های ارسباران؛ دچار مصدومیت از ناحیه ریه شده‌ام ولی با این حال دست از تلاش برای مهار آتش نکشیدم چون طبیعت و جنگل نیست که می‌سوزد بلکه آینده و سرمایه مردم ارسباران نابود می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه بارش باران و نعمت خدادادی به یاری نیروهای مردمی و امدادی که چند روز است برای مهار آتش‌سوزی تلاش می‌کنند آمد و به مهار کامل آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران کمک کرد.

منبع: مهر