به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صمد علی اکبرزاده اهری (کد نامزدی ۲۵۸) متولد ۱۳۳۲ شهر اهر و یکی از نامزدهای پیشکسوت پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر است که سابقه عضویت و ریاست در دوره دوم شورای اسلامی شهر اهر را در سوابق خود دارد.

در راستای آشنایی هرچه بیشتر مردم شهر اهر با صمد علی‌اکبرزاده اهری، نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به گفت‌وگویی تفصیلی نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

از سوابق اجرایی صمد علی‌اکبرزاده اهری می‌توان به مشاور مهندسی راه و ساختمان با چهل سال سابقه طراحی، اجرا و نظارت، مدیریت اجرائی پروژه جاده اهر-ورزقان، ناظر پروژه جاده اهر-کلیبر، مدیریت اجرایی بخشی از پروژه ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، مدیریت اجرایی پروژه ساختمان مجتمع مس سونگون، مدیریت اجرایی نخستین پروژه انبوه‌سازی مسکن در اهر(خیابان حافظ)، مدیریت اجرایی توسعه ساختمان مخابرات اهر، مدیریت اجرایی طرح تأسیسات آب شرب (تصفیه‌خانه و مخزن آب) شهر بیله سوار، مدیریت اجرایی مخزن آب ١۵٠٠٠ متر مکعبی کرج و ١٠٠٠٠ متر مکعبی تاکستان و بوئین‌زهرا و آذرشهر، مجری احداث دو واحد خانه بهداشت در شهرستان ورزقان، مدیریت اجرایی پروژه ساختمان اداره آبیاری کلیبر، مدیریت اجرایی پروژه ۵۰ کیلومتر کانال‌سازی و کابل‌کشی خاکی مخابرات تبریز، مدیریت اجرایی پروژه ساحل سازی رودخانه کلیبر، مدیریت اجرایی ساختمان اداری و خدماتی گاز شهر بخشایش و مدیریت اجرایی ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب شهرک شهید بهشتی تهران اشاره کرد.

صمد علی‌اکبرزاده اهری حتی در زمان‌هایی که مسئولیت نداشته‌اند به جهت عرق ملی به زادگاهش در خصوص احداث سد ستارخان اهر، استقرار اداره گذرنامه، شماره‌گذاری خودروهای اهر پلاک و ارتقاء سطح درمانگاه تأمین اجتماعی نقش غیرقابل‌انکاری داشته است، وی همواره در جهت حل معضلات شهری و منطقه‌ای به جهت ارتباطات گسترده‌ای که در پایتخت و مرکز استان داشت پیش‌قدم و مثمر ثمر بوده و هستند، همچنین صمد علی‌اکبرزاده اهری عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز، عضو مجمع مشورتی توسعه شهرستان اهر و رئیس هیئت‌مدیره شرکت راه و ساختمانی هاوستین هستند.

لطفاً در ابتدا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید؟

بنده صمد علی‌اکبرزاده اهری در سال ۱۳۳۲ در شهر اهر متولد شده‌ام، پس از پایان تحصیلات مدت چهل سال است در عرصه نظارت و اجرای پروژه‌های عمرانی فعالیت داشته و در نخستین پروژه‌های منطقه که شرح آن گفته شد نقش داشته‌ام و سابقه عضویت در دوره دوم شورای اسلامی شهر اهر و ریاست را نیز دارم.

حضرت‌عالی با چه هدفی به عرصه پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر وارد شده‌اید؟

هدفم از ورود به عرصه انتخابات شورا ضمن ایجاد اتحاد و اتفاق همشهریان، درصدد اینم که در زادگاهم بتوانم اعتمادی ایجاد کنم از تا در سایه آن تمام پتانسیل اهری‌های مقیم و غیر مقیم این شهرستان در جهت آبادانی و پیشرفت منطقه بهره برم، تاکنون نیز در طول زندگی‌ام تجربه کرده‌ام که در صورت وفاق همشهریان اکثر مسائل و مشکلات حل و فصل می‌شود.

در این راستا طبیعی است از فکر و اندیشه صاحبان تفکر و قلم نیز استفاده خواهم کرد و سعی دارم با ایجاد مسیر و بستر لازم فضا را برای پیشرفت عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و … در حد اختیارات شورا فراهم نمایم.

هر که را مهر وطن در دل نباشد کافر است، این شعر را مثال زدم تا در یک جمله کوتاه هدفم را بگویم، به خاطر عشق و دینی که به زادگاه آبا و اجداد دارم در انتخابات شرکت کرده‌ام، در گذشته معتمدان، ریش‌سفیدان، پدران و مادران ما شهر اهر را با کمترین امکانات اداره می‌کردند و الگویی مناسب برای ما بودند و اکنون نیز وظیفه‌داریم با رفع مشکلات موجود و ایجاد زیرساخت‌هایی در خور شان برای نسل آینده بکوشیم.

با توجه به اینکه ۹۶ از نامزدهای شورای اسلامی شهر اهر تأیید صلاحیت شده بودند و اخیراً شش نفر از نامزدها انصراف خود را اعلام کردند در حال حاضر وضعیت انتخابات شورای شهر اهر را چگونه می‌بینید؟

کسی که به شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر اهر نامزد شده و آبرو و حیثیت خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد قطعاً یک امتحان بزرگ و ایثارگری است و امثال بنده که سنی از ما گذشته و سال‌هاست در این شهر ساکن و با مشکلات و مسائل آن آشناییم در این خصوص بیشتر احساس مسئولیت کرده و علاقه‌مندیم فضا را برای سکونت فرزندانمان مناسب و آباد نماییم، مردم نیز خود بینش کافی دارند و انشاالله آنچه که خیر و صلاح است همان شود، دور از تعصبات بی‌دلیل و فقط با اندیشه آبادی منطقه انشالله نتایج خوبی حاصل شود.

با توجه به حواشی اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر اهر، آیا به نظر شما این حواشی به موقعیت شورا و شهر اهر لطمه می‌زند یا خیر؟

صمد علی‌اکبرزاده اهری: متأسفانه همین حواشی است که به موقعیت شورا لطمه می‌زند، امید به‌حق دارم که چه بنده انتخاب شوم یا نشوم دوره پنجم شورا با عبرت گرفتن از گذشته به آن سمت نرود.

هر اقدام شورا که در جهت منافع عموم و شهر نباشد آسیب جدی به شهر اهر وارد می‌کند و زیان آن متوجه شهر اهر و مردم آن می‌شود، امیدوارم دوره پنجم شورای اسلامی شهر اهر فارغ از هرگونه حواشی و تنش باشد و منافع عموم در آن به منافع اشخاص ترجیح داده شده و اعاده حیثیتی از این نهاد مردم محور به عمل آید.

برای حفظ جایگاه شورای اسلامی شهر اهر چه راهکاری به انتخاب شوندگان پیشنهاد می‌کنید؟

صمد علی‌اکبرزاده اهری: به نظر بنده بایستی بزرگان و نخبگان شهر نسبت به قضایا بی‌تفاوت نبوده از اشخاصی کارآمد دعوت نمایند تا به‌عنوان کاندیدایی لایق معرفی شوند و مردم نیز با مشارکت گسترده و انتخاب اصلح به‌تدریج مسیر امور را به اصلاح برند.

وظیفه اصلی شورا، شورای شهر است نه شورای شهرداری، شورا در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و سایر محورها می‌تواند نقش مؤثری ایفاء کند و اگر شورای بخواهد شهر را آباد کند می‌تواند با نماینده‌ای دلسوز و باتجربه و فرماندار و سایر روسا و مسئولین ادارات شهر همکاری مستمری داشته و مردم نیز در ارتباط تنگاتنگ با شورا از همفکری و تجربه و سرمایه‌های خود برای ساخت و توسعه شهر استفاده کنند و به اعتقاد بنده مردم برای مسئولین بزرگ‌ترین پشتوانه هستند و مخصوصاً مردم اهر که بزرگوار، قانع و دلسوز هستند که اگر شورا با این مردم تعامل محبت‌آمیز داشته و ارزش شایسته را بدهند، مردم آماده همکاری و پشتیبانی از شورا می‌شوند.

متأسفانه در سطح استان خبرهایی از فساد شورا به گوش می‌رسید، راهکار حضرت‌عالی برای مقابله با فساد در شورای اسلامی شهر چیست؟

صمد علی‌اکبرزاده اهری: در رابطه مقابله با فساد، گزینش افراد نقش بسزایی دارد و اگر در ترکیب شورا تعدادی از ریش‌سفیدان و افراد مجرب وجود داشته باشد بعید می‌دانم که مجدداً شاهد حواشی و فساد در شورا باشیم، از طرفی مردم و مسئولین با نظارت و رهنمودهای خود می‌توانند شورا را به سمت درستی هدایت کنند، این نباشد که مردم بعد از انتخاب شورا و یا نماینده آن‌ها را رها کرده و منتظر چهار سال دیگر باشند تا کسی دیگر را انتخاب کنند و متأسفانه اغلب برای حل مسائل شخصی به شورا و نماینده مراجعه نمایند، در حالی که مسائل شهری مهم‌تر از مسائل شخصی است، اصولاً مردم بایستی از شورا گزارش عملکرد بخواهند و شورا باید بر اساس قوانین برای مردم گزارش عملکرد ارائه دهد و در جریان همین گزارشات اگر مشکلی هم وجود داشت قابل جبران خواهد بود.

سخن آخر؟

صمد علی‌اکبرزاده اهری: انشاالله مردم با اتحاد و انسجام در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه شرکت کرده و انتخاب آگاهانه و درستی داشته باشند و نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت به خود در خصوص اتحاد و همبستگی خواهد بالید و این اتحاد موجبات دوری چشم طمع دشمنان را فراهم خواهد آورد اگر شورای قدرتمند و صاحب‌فکر و اندیشه و مردمی داشته باشیم که بتواند از ظرفیت‌های مردم استفاده کند قطعاً در شهر اهر شاهد تحول خوبی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی خواهیم بود.