اخبار استان آذربایجان شرقی » فناوری
کد خبر : 50022
سه شنبه - 19 مرداد 1400 - 12:55
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ شرقی:

بیش از ۷۰ درصد مدارس آذربایجان‌ شرقی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر اهمیت هوشمند سازی مدارس، گفت: بیش از ۷۰ درصد مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

بیش از ۷۰ درصد مدارس آذربایجان‌ شرقی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد فرزاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه هایی که ارتباطات و فناوری اطلاعات باید با اهداف و ماموریت های از پیش تعیین شده وارد شود، هوشمند سازی مدارس است که با اقدامات تمام زیر مجموعه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، این هدف در حال تحقق است.

وی افزود: امروزه مهمترین دغدغه‌ نظام آموزشی و پرورشی کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فکری به ویژه کودکان و نوجوانان در جامعه‌ ‌اطلاعاتی است و مدارس به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های تعلیم و تربیت در کشور  باید با مجهز شدن به آخرین تکنولوژی های ارتباطی و آموزشی در خدمت تعلیم و تربیت کشور باشند.

فرزاد با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در نظر دارد، تمام مدارس شهری و روستایی استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل سازد که این روند در سال گذشته شدت بیشتری گرفت و امسال نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: هدف اصلی هوشمند سازی مدارس، آماده سازی نسل آینده کشور برای زندگی در عصر اطلاعاتی و شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان متناسب با علایق و با استفاده آن هاست بر این اساس اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، بر طبق وظیفه ذاتی خود در آماده کردن این بستر، با انجام هوشمند سازی مدارس شهری و روستایی استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده است.

منبع: ایرنا