به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قدرت آقاپور در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به این‌که بیش از ۸۵ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در شهرستان اهر را کشف کرده‌ایم، اظهار داشت: با تدابیر سلسله مراتب فرماندهی ناجا و اقدامات تخصصی پلیسی، ۸۵ درصد سرقت‌ها کشف، سارقین دستگیر و اموال مسروقه به صاحبان بازگشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان اهر از کاهش ۶۷ درصدی تصادفات منجر به فوت درون‌شهری در سال گذشته خبر داد و گفت: در طول پنج ماه گذشته از سال‌جاری تنها یک فوتی در تصادفات درون‌شهری داشتیم و در برون‌شهری ۳۷ درصد تصادفات منجر به فوت در شهرستان اهر کاهش یافته است.
وی بابیان این‌که پلیس به تنهایی نمی‌تواند از عهده انجام وظایف از جمله کشف سرقت‌ها و مبارزه با مخلان نظم عمومی برآید، ابراز داشت: پلیس به همکاری مردم نیازمند است، تاکنون نیز مردم در تمامی مأموریت‌ها همراه پلیس بوده‌اند و اگر همکاری مردم و رسانه‌ها نبود در بسیاری از موارد به مشکل برمی‌خوردیم.
آقاپور تصریح کرد: شهروندان اهری از اجازه ورود به منزل به افراد مدعی فال‌گیری که نهایتاً منجر به کلاهبرداری و سرقت می‌شود به جد خودداری کنند و رسانه‌ها در صورت بروز چنین مواردی پیش از انتشار هرگونه اخبار؛ هماهنگی‌های لازم را با معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان انجام دهند، هرچند پلیس تهدید و زورگیری که جزو جرایم خشن است را برنمی‌تابد.
فرمانده انتظامی شهرستان اهر ادامه داد: شهرستان‌های اهر و هوراند بیش از ۳۵۰ روستا و هزاران خانه‌باغ دارد و برخی برای خانه‌باغ هزینه میلیاردی کرده‌اند در عین حال مجهز به دوربین مداربسته نیست، پلیس برای حفاظت نیروی کافی ندارد، مالکان خانه‌باغ‌ها حداقل کاری که برای پیشگیری از سرقت می‌توانند انجام دهند نصب دوربین مداربسته یا نگهبان است.
وی، نزاع و درگیری فردی و گروهی را از شایع‌ترین جرایم شهرستان اهر ذکر کرد و گفت: یکسری از جوانان نوظهور برای عرض‌اندام و خودنمایی اقدام به رجزخوانی و درگیری می‌کنند، در این میان طبق هماهنگی با دادستان اهر؛ هرگونه درگیری خیابانی به عنوان اخلال در نظم عمومی محسوب شده و افراد حاضر در درگیری بازداشت می‌شوند.
آقاپور از بازداشت ۲ برادر به دلیل درگیری خیابانی در اهر خبر داد و یادآور شد: روز گذشته ۲ برادر به خاطر مسائل خانوادگی درگیر و اقدام به قمه‌کشی کرده بودند که طی دستور به اطلاعات نیروی انتظامی نسبت به بازداشت این برادران اقدام شد؛ این در حالی است که مسافران در صورت مشاهده درگیری خیابانی ذهنیت‌شان نسبت به شهر اهر تغییر می‌کند اما نمی‌دانند درگیری به خاطر مسائل کوچک و بی‌اهمیتی بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان اهر، امنیت مردم را خط قرمز پلیس عنوان کرد و افزود: هر کسی از این پس اقدام به درگیری و نزاع کند را بازداشت و تحویل مقامات قضائی می‌دهیم؛ فردی اگر فکر می‌کند قدرتمند و برای خود اراذل و اوباش است اقدام به اخلال در نظم عمومی کند در همان محل ابهت او را می‌شکنیم و به نوامیس مردم ایجاد مزاحمت کند رحم نمی‌کنیم.
وی با ذکر این‌که دستورالعمل‌های ناجا و قوه قضائیه اجازه می‌دهد تا دست قمه‌کشی‌ها، چاقوکشی‌ها و مزاحمین را بشکنیم، اظهار کرد: جدیداً طی دستور قضائی؛ اختیار داریم تا ریشه کسانی که اخلال در نظم عمومی، مزاحمت‌های خیابانی و مدعی اراذل و اوباش بودن را کنند برخورد قاطع کنیم.
آقاپور با ابراز نگرانی از افزایش سرقت سیم کابل برق از مناطق روستایی شهرستان اهر گفت: عمده سارقان بومی و غیربومی برای سرقت به سمت روستاها می‌روند، از این‌رو انتظار داریم تا مردم در صورت مشاهده‌ی افراد غیربومی و سابقه‌دار مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.
فرمانده انتظامی شهرستان اهر از مجروحیت ۲ تَن از مأموران نیروی انتظامی در درگیری با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم خبر داد، اضافه کرد: پلیس در پارک‌های سطح شهر مستقر است و در صورت ایجاد اخلال در نظم عمومی مداخله می‌کنند، اما اخیراً در برخورد با مزاحمین نوامیس مردم در پارک شیخ شهاب‌الدین اهری که موجب درگیری شده بود توسط اراذل و اوباش مجروح شده‌اند ولی بی‌درنگ اقدام به بازداشت آن‌ها کردیم که ۲ تَن از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار و ۳ نفر از نوچه‌های آنان بودند طی اقدام پلیسی دستگیر شدند.
وی بیان کرد: ما لباس پلیس را پوشیده‌ایم و هر لحظه آماده شهادت در راه تأمین امنیت مردم هستیم، ولی در مقابل عرض‌اندام اراذل و اوباش کوتاه نمی‌آییم، همان افرادی که در پارک شیخ شهاب‌الدین اهری مرتکب مزاحمت برای نوامیس مردم کرده بودند می‌گویند از این پس با دیدن پلیس فرار می‌کنم شاید فکر کرده‌اند با حمله به مأمور پلیس با سلاح سرد قدرتمند هستند، اما امروز برای رضایت گرفتن به پای پلیس افتاده است.
آقاپور از تشدید برخورد و بازداشت مخلان نظم عمومی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: از دادستان اهر دستور بازداشت اراذل و اوباش و افرادی که مخل نظم عمومی هستند را اخذ کرده‌ایم و از این پس امنیت افرادی را که بخواهند برای مردم مزاحمت ایجاد کرده و یا درگیری خیابانی راه بیندازند از هم‌اکنون خود را در دام پلیس ببینند.