به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمیدرضا کشفی با اشاره به اینکه هفته آینده باز هم افزایش دما در کشور خواهیم داشت که البته به شدت ماه‌های گذشته نخواهد بود گفت: در حال حاضر زمان اوج مصرف آب و نیاز بالا به توزیع آب شرب گذشته است و با وجود کمبود بارش‌ها و مواجه شدن با قطعی‌های برق در بسیاری از تاسیسات شهری و روستایی، ما توانستیم کمترین میزان قطعی پیش بینی شده را در آب شرب داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی به دلیل کاهش بارندگی‌ها و میزان ذخایر آب‌های سطحی گفت: هم اکنون پایداری تامین آب شرب در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های کشور برقرار است به جز مناطقی که در حال تعمیرات تاسیسات هستیم و یا به دلیل از دست دادن منابع، با تانکر آبرسانی می‌شود.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: طبق پیش بینی‌های انجام شده ما در زمان اوج مصرف ۳۰۳ شهر دارای تنش آبی داشتیم که باید برای تامین آب پایدار در این شهر‌ها سامانه‌های طراحی شده ساخته و به بهره برداری بر سد.

کشفی با اشاره به اینکه در زمان اوج مصرف چاه‌های اضطراری وارد مدار بهره برداری می‌شوند افزود: امسال به دلیل کاهش منابع سطحی میزان استفاده از منابع آب زیرزمینی افزایش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما