به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین فتحی  با اشاره به جزییات این خبر، اظهار کرد: براساس گزارش اخذ شده از سامانه طرح مشوق بیمه کارفرمایی، آذربایجان شرقی با انعقاد ۱۵۹۵ قرارداد فی‌مابین کارفرما و نیروی کار فارغ‌التحصیل دانشگاهی رتبه اول کشوری را در بین ۳۱ استان به خود اختصاص داده است.
وی در خصوص اهداف و اولویت‌های اجرای این طرح افزود: طرح مشوق بیمه کارفرمایی در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و به منظور تحرک بخشی بیشتر و ایجاد رونق در بازار کار، توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و کاهش اثرات منفی بیماری ناشی از شیوع بیماری کرونا بر بنگاه‌های اقتصادی از اول آذرماه سال ۹۹ در سطح کشور عملیاتی و اجرایی شده است.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های بی وقفه کارشناسان در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: این استان با اقدامات موثر و برنامه ریزی‌های انجام گرفته و با بهره‌گیری از کارشناسان متعهد و باتجربه اقدامات موثری در راستای اجرای طرح مشوق بیمه کارفرمایی در سطح استان انجام داده که ثمره آن موفقیت در بین ۳۱ استان کشور است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف و نتایج اجرای این طرح در استان، افزود: از نتایج این موفقیت می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار برای نزدیک به ۱۶۰۰ نفراز فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاههای اقتصادی استان اشاره کرد.
وی در پایان با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۱۵۶ بنگاه اقتصادی استان در اجرای طرح مشوق بیمه کارفرمایی مشارکت دارند، خاطر نشان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح مشوق بیمه کارفرمایی موضوع آئین نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، طی هفت مرحله به حساب کارفرمایان محترم استان واریز شده است.

منبع: نصر نیوز