به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه ویژه کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: آذربایجان شرقی از امن‌ترین و پاک‌ترین استان‌های کشور است و اقدامات دستگاه‌های مسئول باید متناسب با اهمیت این مسأله باشد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی مسائل اصلی مغفول مانده است، افزود: مقابله با عرضه مواد مخدر و درمان معتادان ضروری است، اما گاهی کار اصلی و اساسی که جلوگیری از ورود مواد مخدر از مبادی ورودی استان است جدی گرفته نمی‌شود.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه باید به مردم اطمینان بدهم که در حد توان و امکانات از ورود مواد مخدر به استان یا قاچاق کالا جلوگیری می‌شود، افزود: برخی کارهایی که جزو نیازهای ضروری و حیاتی است و مدت‌ها پیش باید انجام می‌شد هنوز هم انجام نشده و این وضعیت شایسته استان نیست.

وی از عدم استقرار امکانات و تجهیزات کنترلی در برخی مبادی ورود استان انتقاد کرد و گفت: نتیجه سهل‌انگاری‌ها در این حوزه می‌تواند به فراهم شدن زمینه قاچاق و ورود مواد مخدر منجر شود که باید برای پیشگیری از آن اقدام جدی انجام شود.

پورمحمدی به مسئولان دستگاه‌های مربوط دو هفته فرصت داد تا نسبت به فراهم کردن بستر سخت‌افزاری استقرار سیستم‌های کنترلی در نقاط حساس استان اقدام و خرید بخشی از این تجهیزات که جزو تعهدات مس سونگون است را پیگیری کنند.

در این جلسه موضوع تأمین امکانات و تجهیزات مناسب بازرسی و کنترل در مبادی ورودی استان بررسی و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.