به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سردار عابدین خرم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این طرح تعداد ۳۵ هزار نفر از بسیجیان استان مشارکت دارند، اظهار کرد: این تعداد بسیجی در پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر آذربایجان شرقی برای مقابله و مهار ویروس کرونا وارد میدان شده و همچون سایر عرصه ها با تمام توان و امکانات خود در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارند.

وی اظهار کرد: سپاه عاشورا قرارگاه مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای مقابله با گسترش ویروس کرونا راه اندازی کرده است که در آن تعداد ۷۵۰ بسیجی در پایگاه‌های تزریق واکسن کرونا در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی همکاری می‌ کنند که همه این افراد به صورت داوطلبانه و به شکل جهادی در روند واکسینه کردن مردم مشارکت دارند.

خرم یکی از مراکز خدماتی رسانی بسیجیان را مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه عاشورا در تبریز اعلام کرد که در آن روزانه ۲۵ نفر کادر درمانی بسیجی به شهروندان خدمات می‌دهند.

به گفته وی هر شهروند برای دریافت نوبت دوم واکسن‌های برکت،  سینوفارم و استرازنکا در مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه عاشورا کمتر از ۱۰ دقیقه زمان صرف می‌ کند.

سردار خرم  هدف اصلی و مهم از اجرای این طرح‌ها را کمک به عبور سریع کشور و استان از پیک پنجم کرونا اعلام کرد و افزود: بدیهی است که سلامت هم وطنان برای مجموعه های سپاه و بسیج اولویت اصلی و محوری است.

وی محله محوری، بیماریابی و قطع زنجیره ویروس کرونا را از اولویت‌های سپاه عاشورا در طرح‌های مرتبط با کرونا دانست و اظهار کرد: در محلات هر پایگاه مقاومت بسیج ایستگاهی تحت عنوان همیاری سلامت ایجاد و برپا کرده  است که همه بسیجیان آذربایجان شرقی به شکل جهادی در آن ها فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا