اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 51342
دوشنبه - 22 شهریور 1400 - 12:58
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی:

۱۲۷ میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری آذربایجان‌ شرقی در حال اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی گفت: ۳۳ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۲۷ میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.

۱۲۷ میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری آذربایجان‌ شرقی در حال اجراست

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالقاسم سلطانی گفت: ساماندهی تاسیسات شهری شامل توسعه فاضلاب و اصلاح شبکه‌های برق در شهرهای مختلف استان، احداث مرکز سلامت در اهر، احداث مرکز فوریت‌های پزشکی در مرند، کمک به مسیرگشایی‌ خیابان‌های مصوب طرح تفضیلی محله ملازینال تبریز و احداث فرهنگسرا و کتابخانه در تبریز و بناب از دیگر پروژه های بازآفرینی شهری در سطح استان است.

وی گفت: این پروژه ها شامل ساماندهی گورستان قدیمی ستارخان در بافت فرسوده تبریز و تبدیل آن به فرهنگسرا و فضای تفریحی و ورزشی، احداث سالن ورزشی یوسف‌آباد و کتابخانه ملازینال در این شهر، احداث مدارس در محلات آغداش بناب، انزاب مراغه و علی آباد و میناخور مرند است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اجرای این پروژه ها به طور میانگین ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در سال جاری علاوه بر این پروژه ها عملیات اجرایی هفت پروژه جدید بازآفرینی شهری نیز در سطح استان آغاز می شود.
سلطانی، ادامه داد: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر تامین خدمات عمومی محله، باعث ارتقا سرانه‌های استاندارد شهری شده و در ایجاد تعلق خاطر و رضایتمندی ساکنان محلات محروم منطقه تاثیرگذار است.
وی یادآوری کرد: با اجرای پروژه‌های ساماندهی ورودی‌های شهر، مسیل‌ها و گورستان‌های موجود در داخل محدوده‌های شهری نه تنها آلودگی‌های زیست محیطی کاهش پیدا می کند بلکه از شیوع بیماری‌های مختلف نیز جلوگیری می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: احداث فرهنگسرا، کتابخانه‌ و مکان‌هایی برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ایجاد سالن‌ها و فضاهای ورزشی نیز موجب ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی محلات در شهرها می شود.
سلطانی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا کنون به ۲۷ هزار و ۳۶۹ واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای استان تسهیلات بانکی اعطا شده است، افزود: انجام طرح مطالعاتی و عملیاتی ساماندهی میدان صاحب الامر تبریز و احداث مرکز گفتمان شهری در بافت واجد ارزش تاریخی این شهر و تبدیل آن به مکانی برای گفتگوی جامعه مدنی درباره مسایل و ظرفیت‌های شهری، احداث مدرسه در محله بازار ملکان و احیا و بهسازی بافت فرسوده پیرامون مسجد جامع هشترود از طرح های اجرایی استان در بافت‌های فرسوده است.
آذربایجان شرقی پنج هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و سه هزار و ۵۶۴ هکتار سکونتگاه غیررسمی دارد که حدود یک میلیون نفر در بافت فرسوده و ۵۱۰ هزار نفر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می‌کنند.

منبع: ایرنا