به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حافظ باباپور گفت: این واحد‌ها در راستای انعقاد تفاهم نامه بین این بنیاد، سازمان برنامه و بودجه و استانداری در قالب ساخت ۳ هزار واحد مسکن محرومان در استان احداث می‌شود.

وی اظهار کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ۳۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه برای احداث این واحد‌ها ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است گفت: از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۹۰ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض نسبت به پیشرفت فیزیکی واحد‌ها به حساب متقاضیان واریز می‌شود.

باباپور با اشاره به اینکه ۴۲۰ واحد مسکن محرومان در استان اجرا و تمام شده است ادامه داد: تاکنون پی کنی یک هزار و ۴۰۵ واحد، اجرای فونداسیون یک هزار و ۳۰۰ واحد، اجرای ستون ۷۰۰ واحد و اجرای سقف ۵۵۰ واحد انجام شده است.

وی یادآوری کرد: تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحد‌های مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیران یا اخذ تسهیلات بانکی از اهداف مهم بنیاد مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر لزوم رعایت اصول فنی و مهندسی به منظور افزایش کیفیت ساخت و ساز‌ها بر اساس استاندارد‌های لازم در ساخت این واحدها گفت: برای افزایش مقاومت این واحد‌ها در ساخت آن‌ها از مصالح با دوام استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما