اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 51383
دوشنبه - 22 شهریور 1400 - 19:20
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۴۸ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان آذربایجان شرقی واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه ۴۸ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شدند، از واکسیناسیون روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی خبر داد.

۴۸ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان آذربایجان شرقی واکسینه شدند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین صومی با اشاره به اینکه سرعت واکسیناسیون در آذربایجان شرقی به صورت چشمگیری افزایش یافته است اظهار داشت: بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم که تلاش می‌کنیم این جامعه هدف واکسینه شده و تزریق واکین به افراد زیر ۱۸ سال را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه تا امروز ۱ میلیون و ۴۶۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال استان با دوز اول واکسینه شدند، گفت: به عبارتی، واکسیناسیون بیش از ۴۸ درصد جمعیت هدف استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه در سه روز گذشته تقریباً هر روز به ۱۰۰ هزار نفر واکسن تزریق کردیم، افزود: در روزهای آتی دو مرکز شبانه روزی هم افتتاح می‌شود تا سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای شهرهای زیر ۲۰ هزار و روستاهای استان، تمامی افراد بالای ۱۸ سال جامعه هدف هستند ولی در شهرهای بالای ۲۰ هزار جمعیت که تبریز نیز جزو آنهاست متولدین ۱۳۷۰ به بالا یعنی تا سی ساله‌ها می‌توانند برای دریافت واکسن به ۱۶ مرکز غیرتجمیعی و ۱۳ مرکز تجمیعی تبریز و سایر شهرها مراجعه کنند.

صومی، در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان، گفت: وضعیت کرونای استان پایدار است، به طوری که تقریباً ۱۸۶۰ بستری و ۲۰ فوتی روزانه کرونایی داریم و این عدد چند روزی است که ثابت باقی مانده است.

وی تصریح کرد: باید میزان واکسیناسیون به پوشش بالای ۷۰ درصد برسد تا ایمنی جمعی حاصل شود و بتوانیم بقیه مردم را هم به‌موقع واکسینه کنیم.

منبع: تسنیم