به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، وحید مجیدی امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در سال ۷۳ تحت عنوان بیمه خدمات درمانی داد و سپس با تغییر نام به بیمه سلامت تبدیل شد.

وی با بیان اینکه دو میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر عضو بیمه ایرانیان است و همچنین ۴۳۰ هزار نفر عضو بیمه رایگان می‌باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: ۲۵۰۰ موسسه و ۹۳دفتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه کلیه هزینه‌های انجام تشخیص‌های کرونا بعد از بیانات رهبری به صورت رایگان شده است، گفت: در حال حاضر هیچگونه تعرفه‌ دولتی از بیمار اخذ نمی‌شود و اگر هزینه‌ای هم دریافت شود قطعا در بخش‌های خصوصی است.

مجیدی به موضوع نسخه‌نویسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: از ۳۳۰ هزار نسخه به دست رسیده،  ۶۷ درصد به صورت الکترونیکی است.

وی ادامه داد: تا پایان آذرماه طبق الزام قانون باید همه نسخ‌ها الکترونیکی شود و هیچ نسخه کاغذی پذیرفته نشود.

صرفه جویی ۳.۴ میلیون برگ کاغذ در آذربایجان شرقی

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه تمام اطلاعات از طرق کد ملی استعلام می‌شود،گفت: این موضوع باعث کاهش بار مراجعه و هزینه‌های کاغذی و خطاهای ممکن شده است.

مجیدی با اشاره بر ارسال اسناد بستری به صورت الکترونیکی، گفت: تمام بیمارستان‌های دولتی اسناد خود را به صورت اسناد الکترونیکی ارسال می‌کنند و این موضوع باعث کاهش قصورات شده است.

وی خاطرنشان کرد: سه میلیون و ۴۰۰ هزار  برگ کاغذ آ۴ از طریق این طرح صرفه‌جویی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با تشریح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی برای افرادی که اگر فردی هیچ بیمه‌ای نداشته باشد، گفت: از طریق این طرح همه افراد می‌تواند از این طرح بیمه شوند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون، افراد بیمه شده در صندوق بیمه سلامت همگانی فقط از مراکز دولتی خدمات دریافت می‌کنند از این‌رو اجرای طرح پزشک خانواده جزو الزامات برای نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی است.

مجیدی یادآور شد: ۱۵۰ پزشک در سطح استان اعلام آمادگی کرده‌اند که در اسرع وقت از طریق دفاتر پیشخوان فراخوان مردمی برای انتخاب پزشک خانواده اعلام خواهد شد.

وی گفت: سازمان به صورت اتوماتیک دفاتر روستایی تمدید کرده است ولی به احتمال زیاد از یک مهر تمدید نخواهد شد از این‌رو برای جلوگیری از هرگونه مشکلی برای تمدید دفترچه‌های خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

هزینه ۸۷ میلیارد تومانی برای بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی

مجیدی با بیان اینکه سال گذشته ۲۴هزار بار  مراجعه بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت  وجود داشت: تاکنون  ۸۷ میلیارد تومان هزینه برای بیماران مبتلا به کرونا هزینه شده است و حدود ۱۶ هزار نفر بستری داشتیم به طوریکه هزینه هر بار بستری بالغ بر ۵ میلیون ۷۰۰ هزار تومان برای بیمه سلامت است.

وی با تاکید بر اینکه در بیماران خاص ۴ هزار و ۱۶۰ بیمار تحت پوشش بیمه سلامت داریم، گفت: سال گذشته ۵۹ میلیارد تومان هزینه شده است و در پنج ماه سال جاری نیز ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است که اکثر خدمات دریافتی برای بیماران رایگان می‌باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: در نسخه‌نویسی الکترونیکی در بخش سر‌پایی به طور کامل بدهی پرداخت شده است و داروخانه‌ها نیز در هفته جاری پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد از داروهای کرونا تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: همه داروهایی که تائید اثربخشی آن در سناد ملی کرونا تایید شود، تحت پوشش بیمه قرار مب‌گیرد برای مثال داروی رمدیسور تابع مقررات و شوابط تعیین شده مجلس و شورای عالی بیمه است از سال ۹۹ با تایید کمیته درمان در تعهد بیمه آمد.

مجیدی توضیح داد: اگر بیماری  بنابه تشخیص پزشک هم در بیمارستان بستری شود و هم بتواند در خانه درمان شود می‌تواند دز اول دارو را در بیمارستان دریافت کرده و‌مابقی دزها را در اورژانس دریافت کند و تحت پوشش بیمه سلامت هم باشد.

وی با اشاره به داروی فاویپیراویر گفت: این دارو نیز تحت پوشش بیمه بود ولی بعد از اعلام نبود اوربخشی درمانی این دارو از پوشش خارج شد ولی هر دارویی که تاییدیه اثربخشی از ستاد کرونا بگیرد، به زیرمجموعه بیمه خواهد رفت.

مجیدی اذعان داشت: کرونا چهره های متفاوت از خود نشان می‌دهد و حتی شاید اثربخشی داروها برای جهش‌های مختلف شاید تاثیر نداشته باشد.

آرزوی مدیرکل بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه اگر تغییراتی در اداره کل ایجاد شود، چه آرزویی داشتید که دوست دارید در نظام سلامت استان اتفاق بیافتد، گفت: من خدمتکار مردم هستم و هر جا که باشم در خدمت مردم خواهم بود زیرا ولی نعمت‌های ما در بیمه سلامت بیمه‌شدگان هستند.

وی افزود: همه  خدمات مدیران سابق بیمه سلامت استان ستودنی است ولی بنده اندازه هفت یا هشت مدیر کل در هفت سال کار کرده و تلاش کرده‌ام و هر هفته برای احقاق حقوق بیمه‌شدگان در تهران بودم در حالیکه شاید برخی از مدیران سالی یکبار هم برای مطالبه‌گری از اتاق‌شان خارج نشوند.

منبع: فارس