اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 51440
سه شنبه - 23 شهریور 1400 - 17:00
دادستان عمومی و انقلاب اهر خبر داد:

قصورات ادارات ذی ‌ربط در رفع منشأهای بوی نامطبوع جبران نشود مدیران مربوطه را دادگاهی می‌کنیم/ مدیران مربوطه اقدامی در زمان تعیین ضرب‌ الاجل انجام ندادند/ علیه اداراتی که به وظایف خود نکنند اعلام جرم می‌کنم

دادستان عمومی و انقلاب اهر از صدور قرار تعقیب قضایی برای اداراتی که در شکل‌گیری منشأهای بوی نامطبوع مرتکب قصور شده‌اند خبر داد، گفت: اگر قصورات ادارات ذی‌ربط در رفع منشأهای بوی نامطبوع جبران نشود مدیران مربوطه را دادگاهی می‌کنیم.

قصورات ادارات ذی ‌ربط در رفع منشأهای بوی نامطبوع جبران نشود مدیران مربوطه را دادگاهی می‌کنیم/ مدیران مربوطه اقدامی در زمان تعیین ضرب‌ الاجل انجام ندادند/ علیه اداراتی که به وظایف خود نکنند اعلام جرم می‌کنم

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم عبدالهی در جلسه مشترک پدافند غیرعامل و پیشگیری از جرایم دادگستری شهرستان اهر که با محوریت بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه قبلی ۵ مصوبه داشتیم که از جمله مهم‌ترین مصوبات جمع‌آوری پمپ‌های آب که باغداران حاشیه رودخانه اهرچایی با آب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری باغات خود را آبیاری می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با اشاره به اتمام ضرب‌الاجل ۷ روزه برای رفع منشأهای بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر گفت: دلیل تأخیر در بررسی نتیجه اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط برای رفع منشأهای بوی نامطبوع این بود تا جلسات فرمانداری و دادگستری هم‌زمان برگزار شود، اما با گذشت ضرب‌الاجل تعیین شده اقدامی که بتوان آن را در روند کاهش بوی نامطبوع مؤثر دانست انجام نشده است.

وی به گزارش مدیر آب و فاضلاب در رابطه با رفع بخشی از ایرادات تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر اشاره کرد و افزود: من منتظر گزارش تأیید اقدامات از سوی اداره حفاظت محیط زیست اهر هستم، اداره حفاظت محیط زیست اهر ظرف ۲ روز آینده باید نتیجه اقدامات اداره آب و فاضلاب و شهرداری اهر در خصوص رفع ایرادات تصفیه‌خانه فاضلاب شهری، ساماندهی زباله‌گاه و رفع منشأهای بوی نامطبوع را به دادستانی اعلام کند.

عبدالهی با انتقاد از قصور شهرداری اهر در ساماندهی زباله‌گاه گفت: مدیران شهرداری اهر ماه‌هاست وعده ساماندهی زباله‌گاه را داده‌اند ولی اقدامی نکرده‌اند در حالی که قصور شهرداری اهر برایمان محرز است، اما دفن غیراصولی زباله و شیرآبه زباله‌گاه که منشأ بوی نامطبوع بوده و آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کند همواره مورد انتقاد است.

دادستان عمومی و انقلاب اهر از صدور قرار تعقیب قضایی برای اداراتی که در شکل‌گیری منشأهای بوی نامطبوع مرتکب قصور شده‌اند خبر داد و گفت: پس از دریافت گزارش از اداره حفاظت محیط زیست و بهداشت محیط؛ قصور هر یک از ادارات آب و فاضلاب و شهرداری اهر محرز شود قرار تعقیب قضایی صادر می‌کنم. اگر اقدامی برای رفع ایرادات نکرده باشند به اعلام جرم علیه دستگاه‌هایی که ترک فعل کرده باشند ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: حقیقتاً کاهش دمای هوا در کاهش بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر تأثیر داشته و ادارات ذی‌ربط در این زمینه تأثیرگذاری نداشته‌اند، در واقع ادارات ذی‌ربط باید برای رفع بوی نامطبوع اقدامی می‌کردند ولی نکردند و در ساماندهی زباله‌گاه شاید مدیران قبلی قصور کرده باشند ولی مدیریت و یا معاونت باید پاسخگو باشد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: پرونده اعلام جرم علیه اداره آب و فاضلاب و شهرداری اهر در رابطه با قصور در رفع منشأهای بوی نامطبوع تشکیل می‌شود، اگر در زمان تعیین شده نسبت به حل معضل اقدامی نکنند پرونده به دادگاه ارجاع می‌شود.