به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا بایرام‌زاده در مراسم گلباران مقبره استاد «محمدحسین شهریار» با اشاره به جایگاه ویژه مقبره‌الشعرا به عنوان محل دفن ۴۰۰ شاعر، عارف و ادیب نامی کشور، گفت: این مکان علاوه بر جمعی از شاعران و ادیبان نامی کشور و آذربایجان، شهریار ایران را در آغوش خود جای‌ داده و از جمله مهم‌ترین اماکن فرهنگی استان و کشور به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه این مکان سالانه دوستداران ادبیات را گردهم می‌آورد و به‌ عنوان یکی از اماکن اصلی موردنظر گردشگران شناخته‌ شده، اظهار داشت: با توجه به جایگاه والای شهریار در حوزه ادب و عرفان و نقش آثار ارزشمند او در ارتقای جایگاه ادبیات کشور، بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ در توسعه گردشگری فرهنگی استان ضروری است.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در همین راستا این اداره‌کل در تلاش است تا با معرفی جامع آثار این استاد والامقام به دوستداران و علاقه‌مندان حوزه شعر و ادبیات، حوزه گردشگری فرهنگی استان را رونق دهد.
بایرام‌زاده ادامه داد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان تلاش می‌کند تا با معرفی جامع و گسترده ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی آذربایجان‌شرقی، گام‌های موثری در توسعه این بخش مهم از گردشگری استان بردارد بنابراین مقبره‌الشعرا و آثار ارزشمند استاد شهریار از مهم‌ترین آثاری است که باید با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه مورد توجه ویژه قرار گیرد.
در این مراسم و در آستانه روز ملی شعر و ادب فارسی و سی و سومین سالگرد درگذشت استاد شهریار، مقبره محمدحسین بهجت تبریزی توسط معاونان، مسوولان و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی استان گلباران شد.
۲۷ شهریور؛ سالروز فوت استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب ایران نامیده شده است.
استاد شهریار سال ١٢٨۵ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.