به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید مرتضی نیرومند اسکویی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه خیابان‌ سازی فاز توسعه شهرک صنعتی اهر، گفت: پروژه زیرسازی خیابان های فاز توسعه شهرک صنعتی اهر با بیش از ۲۲ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری آغاز شده و در مدت زمان ۶ ماه به پایان رسید.

وی اظهار کرد: هم اکنون زیر اساس و آسفالت خیابان های فاز توسعه این شهرک با بیش از ۱۸ میلیارد ریال در حال مناقصه بوده و با اجرا و تکمیل آن، فاز توسعه این شهرک آماده واگذاری به صنعتگران این شهرستان می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی همچنین در بازدید از پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شهرک صنعتی بیلوردی،  گفت: عملیات اجرایی ساخت این تصفیه خانه فاضلاب از خرداد سال ۹۹ آغاز شده و تاکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در مرحله بتن ریزی سازه های اصلی است.

نیرومند اسکویی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بیلوردی در زمینی به مساحت هشت هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث می شود و با بهره‌برداری از آن، ۴۰۰ مترمکعب در روز از فاضلاب‌های صنعتی و بهداشتی تولیدی در این شهرک مدیریت و تصفیه می شود.

وی با بیان اینکه بازچرخانی پساب تصفیه شده در فضای سبز این شهرک مصرف می شود، یادآوری کرد: فرآیند طراحی شده برای این تصفیه خانه ترکیبی از سیستم‌های بیولوژیکی هوازی و بی هوازی از نوع لجن فعال است.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی بوده و ۶ درصد از واحدهای تولیدی شهرک‌های استان به صنایع بزرگ و ۹۴ درصد از واحدهای تولیدی این شهرک‌ ها به صنایع کوچک و متوسط اختصاص یافته است.