اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 51563
شنبه - 27 شهریور 1400 - 11:46
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان:

معدن طلای اندریان هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ندارد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان مطالب منتشره در فضای مجازی درباره آلودگی ناشی از فعالیت معدن طلای اندریان را رد کرد.

معدن طلای اندریان هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ندارد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میرعلی سید قمی در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه پایش های مختلفی در این معدن به صورت شبانه روزی از عملکرد شرکت بهره بردار معدن انجام می گیرد، اظهار کرد: نتایج دقیق پایش ها که از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی و کارشناسان دانشگاه تبریز صورت گرفته، نشان می دهد معدن طلای اندریان شهرستان ورزقان هیچ گونه آلایندگی که موجب ضرر و خسارت محیط زیست در منطقه شود، ندارد .

وی در همین حال اظهارداشت : با توجه به ریسک بالای آلودگی در امر استحصال که هر لحظه دور از انتظار نیست در تلاش هستیم تولید و اشتغال در معدن طلای اندریان با رعایت کامل اصول زیست محیطی تداوم داشته باشد .

معدن طلای اندریان شهرستان ورزقان یکی از معادن مهم سنگ طلا در آذربایجان شرقی است که ذخیره آن ۳۰ میلیون تن سنگ طلا با عیار ۰۵/ گرم درتن در ۸۰ کیلومتری غرب شهرستان ورزقان قراردارد.
این معدن با هدف استخراج سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن کانسنگ به روش هیپ لچینگ در حال فعالیت است.

در این معدن توسط سرمایه گذاران خارجی حدود ۳۵ میلیون دلار سرمایه گذاری شده و هم اکنون بیش از ۷۰۰ نفر در این معدن مشغول کارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما