به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسین صومی روز شنبه در نشست بررسی امکانات زیرساختی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: علت تأخیر در تجهیز و راه‌اندازی این مرکز، مشکل ثبتی در فرایند صدور سند است چرا که وجود سند رسمی به‌نام دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از الزامات تجهیز و فعال‌سازی دستگاه‌های تشخیصی است.
وی همچنین از انتقال یک دستگاه دیجیتال رادیولوژی به این مرکز  خبرداد و گفت: برای نصب و راه‌اندازی و تکمیل سایر بخش‌های آن منتظر صدور سند رسمی هستیم.
صومی اضافه کرد: برای ارائه خدمات تخصصی در این مرکز، برنامه ریزی برای حضور پزشکان متخصص بیمارستان کلیبر انجام شده و این پزشکان یک روز در هفته در این مرکز حضور می یابند.
فرماندار خداآفرین نیز در این نشست با اشاره به نتایج پیگیری‌هایش از اداره‌کل راه و شهرسازی استان، این اطمینان را داد که ظرف ۱۰ روز آینده سند رسمی این مرکز به‌نام دانشگاه علوم پزشکی تبریز صادر ‌شود.
علی امیری راد گفت: با تحقق این امر، نخستین مرکز درمانی خداآفرین پس از سال‌ها بلاتکلیفی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی هم‌چنین شهرداری خمارلو را ملزم کرد با مشارکت منطقه‌ آزاد ارس و اداره‌ راهداری، محوطه‌ این مرکز درمانی را سامان‌دهی و حصارکشی کنند.
شهرستان مرزی خداآفرین با جمعیت ۳۵هزارنفری دارای سه بخش، سه شهر، ۲۰۴روستا و هفت دهستان است و از شمال با جمهوری آذربایجان، از جنوب با کلیبر از غرب با استان اردبیل و از شرق با جلفا همسایه است.

منبع: ایرنا